تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۷۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان:
فراگیرکردن فعالیت‌های ورزشی در مدارس در برنامه است
برنامه امسال افزایش نرخ پوشش و فراگیرکردن فعالیت‌های ورزشی در مدارس است و در این راستا اخلاق و فرهنگ در محور فعالیت‌ها و شعار "ورزش پاک در استان پاک" در سرلوحه کار قرار گرفته‌است
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان سیاست آموزش و پرورش را بر برنامه‌‌محوری و اساس کار را مدرسه و دانش آموز عنوان کرد و گفت: برنامه امسال افزایش نرخ پوشش و فراگیرکردن فعالیت‌های ورزشی در مدارس است و در این راستا اخلاق و فرهنگ در محور فعالیت‌ها و شعار "ورزش پاک در استان پاک" در سرلوحه کار قرار گرفته‌است.

محمود معزی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که روز یک‌شنبه، 17 آبان‌ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به تفاهم‌نامه‌های مختلف این اداره، مهم‌ترین تفاهم‌نامه را در حوزه سلامت روان، خانواده، مدرسه و بهداشت محیط با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان و اظهارکرد: همچنین در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی با دانشکده های تربیت بدنی و توانبخشی برقرار کرده‌ایم اما لازم است جلسه‌ای برگزار شود تا 25 ناهنجاری جسمانی که در دانش‌آموزان وجود دارد، با حضور متخصصان مطرح شود که برای تصمیم‌گیری شورا مفید خواهد بود.

وی با بیان این‌که آموزش و پرورش در حوزه بهداشت روان در اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر کمیته‌ای تحت عنوان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را تشکیل داده است، تصریح کرد: در این کمیته مباحث مربوط به سلامت روان با کمک هسته مشاوره، انجمن اولیا و مربیان و امور بانوان بررسی و رسیدگی می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرحDMFT، آن را یک طرح بسیار مهم در حوزه سلامت دهان و دندان دانست و گفت: در کشورهای پیشرفته این شاخص 0.5 اما در کشور و استان ما 5.7 است؛ به عبارت دیگر تعداد دندان‌های کشیده، پرشده و فرسوده به‌طور میانگین در کشورمان 5.7 است.

معزی افزود: با توجه به این موضوع اکنون طرح مکمل‌یاری ویتامین D و توزیع شیر در مدارس را بسیار مورد تأکید قرار داده‌ایم؛ همچنین در حال حاضر یک سوم دانش‌آموزان استان تحت پوشش طرح‌های آهن‌یاری و مکمل‌یاری ویتامین D قرار دارند و در این خصوص تنها توانستیم 10 میلیون تومان از معاونت بهداشت برای اجرای این طرح‌ها هزینه کنیم.

وی همچنین از مشارکت شهرداری در راستای تجهیز مدارس و ارایه خدمات شهری، قدردانی کرد و از تشکیل کمیته پژوهشی در حوزه تربیت بدنی و سلامت در آموزش و پرورش خبر داد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تأکید استاندار بر ورزش دانش‌آموزی، سیاست آموزش و پرورش را بر برنامه‌‌محوری و اساس کار را مدرسه و دانش آموز عنوان کرد و افزود: سیاست امسال افزایش نرخ پوشش و فراگیرکردن فعالیت‌های ورزشی در مدارس است؛ در این راستا اخلاق و فرهنگ را در محور فعالیت‌ها و شعار "ورزش پاک در استان پاک" را سرلوحه خود قرار داده‌ایم.

معزی با بیان این‌که اکثر نهادها در این امر با آموزش و پرورش مشارکت داشتند، اظهار داشت: سعی شد کیفیت کار افزایش یابد و به همین دلیل تمام حوزه‌ها براساس کار پژوهشی آسیب‌شناسی شدند؛ تبیین کار حوزه تربیت بدنی در درون مدرسه است و به همین دلیل المپیاد ورزشی به‌عنوان مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در یک زمان معین و براساس شرایط اقلیمی هر مدرسه بر حسب درخواست دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی با تصریح بر این‌که در برگزاری المپیاد ورزشی به دنبال راه‌اندازی یک نهضت داوطلبی هستیم، اظهارداشت: این نهضت باید جلوه همگانی داشته و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان را در بر گیرد؛ همچنین باید اصول جوانمردی و منش اخلاقی و پهلوانی را ترویج دهد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزایش تجربه دانش‌آموزان، مسئولیت‌پذیری آن‌ها، ارتقاء سطح جسمانی، مهارتی، روحی و روانی دانش‌آموزان و استعدادیابی را بخشی از نتایج اجرای این برنامه دانست و خاطرنشان کرد: تأکید بر داوطلب‌بودن دانش‌آموزان است که مشتریان اصلی ما هستند.

وی بیان کرد: این المپیاد به دانش‌آموزان بسیار کمک می‌کند تا کار مربیگری، سازماندهی، نگهداری از تجهیزات، قضاوت، تبلیغات و رقابت را تجربه کنند و یاد بگیرند و در نهایت فرصت مشارکت داشته باشند و اعتماد به نفس و موقعیت‌های خوبی را کسب کنند.

معزی با اشاره به این‌که در این زمینه ستادی از سطح وزارت‌خانه تا سطح مدرسه شکل گرفته است، تصریح کرد: این کار بنا به مطالبه دانش‌آموزان انجام شده است؛ همچنین با توجه به کار سختی که سال گذشته انجام و موفق به کسب رتبه سوم کشوری شدیم، با وجود 300 هزار دانش‌آموز و سرانه ضعیف مدارس استان کار امسال به‌مراتب سخت‌تر خواهد بود.

وی افزود: 390 هزار دانش‌آموز شامل 190 هزار دانش‌آموز دختر و 200 هزار دانش‌آموز پسر بر حسب مقاطع ابتدایی و متوسطه در 14 رشته ورزشی تقسیم‌بندی شدند که از درون این 390 هزار نفر، نزدیک به هزار و 760 استعداد ورزشی شناسایی شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به این‌که ابتدا قرار بود این المپیاد ورزشی از 26 مهر تا 2 آبان مصادف با هفته تربیت‌بدنی برگزار شود، ادامه داد: با توجه به تلاقی روزهای یکم و دوم آبان با تاسوعا و عاشورای حسینی، این برنامه به هفته بعد موکول شد؛ المپیاد ورزشی تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و اسفندماه اختتامیه آن را برگزار و دومین جشنواره ورزشی‌فرهنگی را آغاز می‌کنیم؛ سال گذشته اولین جشنواره در مجموعه ورزشی المهدی برگزار شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار