تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۷۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موحدیان خبر داد:
220 مدرسه باوی تحت پوشش طرح ملی سلامت
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان باوی از اجرای طرح ملی سلامت و تندرستی در 220 مدرسه این شهرستان خبر داد
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان باوی از اجرای طرح ملی سلامت و تندرستی در 220 مدرسه این شهرستان خبر داد.

مجید موحدیان اظهارکرد: این طرح در مدارس شهرهای ویس، شیبان، ملاثانی و دهستان عنافچه اجرا میشود و 21 هزار دانش‌آموز تحت پوشش آن قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اهمیت ارایه الگوی سبک زندگی سالم برای دانش‌آموزان، افزود: تغییر سبک زندگی، افزایش کمتحرکی، چاقی و جایگزینی بازی‌های رایانه‌ای به‌جای بازی‌های حرکتی و ورزشی در بین دانش‌آموزان تهدیدی جدی است و پیامدهای منفی آن در آینده‌ای نه چندان دور هزینه‌های سنگینی بر خانواده‌ها و آموزش و پرورش تحمیل خواهد کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان باوی درباره چگونگی اجرای طرح سلامت، گفت: در قالب نهضت ملی سلامت و در راستای حفظ تندرستی دانش‌آموزان، برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع ورزشی در مدارس ترویج می‌شود و ضمن تقویت و توسعه نرمش صبحگاهی، فعالیت‌های جدید متناسب با ویژگی‌های جسمانی، شرایط سنی، تفاوت‌های جنسیتی و علایق دانش‌آموزان در مراسم صبحگاهی به مدت 15 دقیقه هم‌زمان با رادیو سراسری و مطابق قرارداد منعقد بین وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما، به اجرا در می‌آید.

موحدیان تقویت نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان را از اهداف اجرای ورزش صبحگاهی در مدارس  دانست و بیان کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته، میان انجام نرمش صبحگاهی و ارتقای سلامت جسمانی و شادابی کودکان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و شروع یک روز خوب تحصیلی با نرمش و ورزش میتواند در ارتقای سطح یادگیری دانشآموز مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاه عکس، نقاشی و برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی درباره نحوه اجرای طرح سلامت در مدارس از دیگر برنامه‌های این طرح است. از والدین دانش‌آموزان نیز دعوت می‌شود تا در مراسم نرمش صبحگاهی حضور یابند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان باوی در خصوص نوع فعالیت‌ها در نرمش و ورزش صبحگاهی، اظهارکرد: در انتخاب حرکات صبحگاهی به رعایت توالی حرکات مربوط به اندام فوقانی، عضلات میانی، اندام تحتانی و انتخاب حرکت‌های ترکیبی توجه شده است و از انجام حرکاتی که باعث فشار بر مفاصل، چرخش در خلاف محور حرکات مفصل و حرکاتی که جابجایی زیاد دارد، جلوگیری  می‌شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: شهرستان باوی
:
:
:
آخرین اخبار