تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان:
پارکینگ‌های طبقاتی آبادان تا پایان سال افتتاح می‌شود
پارکینگ‌های طبقاتی خلیج فارس و بهمنشیر آبادان تا پایان سال افتتاح می‌شود
شهردار آبادان گفت: پارکینگ‌های طبقاتی خلیج فارس و بهمنشیر آبادان تا پایان سال افتتاح می‌شود.

محمود رضا شیرازی روز یکشنبه در نخستین همایش شهرداران استان خوزستان در محل سرسرای اجتماعات هتل کاروانسرای آبادان با اشاره به جمعیت 500 هزار نفری آبادان در پیش از جنگ تحمیلی که به لحاظ تعداد از جمعیت 380 هزار نفری اهواز و 80 هزار نفری دزفول پیشی گرفته بود، افزود: در زمان حاضر آبادان 230هزار نفر جمعیت دارد.

وی اظهار کرد: هر چند که آبادان در جنگ تحمیلی به محاصره دشمن بعثی درآمد اما اجرای عملیات بیت المقدس که منجر به شکست حصر آبادان شد نقشه‌های عراقی‌ها را برای تصرف این شهر نقش بر آب کرد.

وی تصریح کرد: آبادان در جنوب غرب استان و کشور واقع شده که محصور در میان دو رودخانه اروند و بهمنشیر است.

وی یادآور شد: شهرداری آبادان از قدیمی‌ترین شهرداری‌های کشور و با درجه 11 است که پس از کلان شهر اهواز به عنوان مرکز استان، به لحاظ موقعیت جغرافیایی و محاسبات سیاسی در رده دوم قرار دارد و از نظر جمعیتی در رده سوم پس از اهواز و دزفول است.

شهردار آبادان با اشاره به اینکه شهرداری آبادان دارای سه منطقه و 10 سازمان وابسته است، گفت: سازمان شهرداری آبادان به لحاظ تعداد سازمان‌های وابسته پس از اهواز در رده دوم قرار دارد ضمن اینکه برای تشکیل منطقه چهارم شهرداری نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است.

شیرازی با اشاره به شکل گیری نخستین پتروشیمی کشور در سال 1340 در آبادان افزود: وجود سه نماینده، 13 عضور شورای شهر، نخستین مرکز صدا و سیمای کشور پس از تهران (دهه‌های 30 رادیو و40 سیما)، فرودگاه بین المللی (نقش تاثیرگذار آن در جنگ جهانی دوم)، بندر و سایر بخش‌ها این شهر را به عنوان یک شهر صاحب نام در سطح کشور مطرح کرده است.

وی اظهار کرد: از سال گذشته شهرهای آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند پیوستند که این اقدام یک مجموعه منحصر به فرد را به وجود آورد، آبادان به لحاظ سوق‌الجیشی، ژئوپولتیک و سیاسی پس از اهواز در رده دوم قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام شهرداری آبادان از پارکینگ‌های طبقاتی خلیج فارس و بهمنشیر به عنوان یکی از این پروژه‌ها نام برد و تصریح کرد: کار ساخت این پارکینگ‌ها توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری هر پارکینگ به مبلغ 30 میلیارد تومان آغاز و در حال انجام است.

وی از زمین و صدور پروانه ساختمانی به عنوان آورده شهرداری در این سرمایه گذاری‌ها نام برد و یادآور شد: این پارکینگ‌ها هر کدام در 5 و 6 طبقه احداث می‌شود ضمن آنکه در یکی از این پارکینگ‌ها ساخت رستوران گردان (مشرف به رودخانه اروند) نیز پیش بینی شده است.

به گفته شهردار آبادان طبق اعلام سرمایه‌گذاران یاد شده، کار ساخت این پارکینگ‌ها تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

شیرازی از بازدید بوستان در دست ساخت بانوان، سالن ورزشی چند منظوره شهدای شهرداری احداث شده، بلوار ساحلی، منطقه تانکفارم و پالایشگاه به عنوان بخش‌های جنبی این همایش نام برد.

نخستین همایش شهرداری‌های استان خوزستان با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص ماده 101 قانون اصلاحی شهرداری‌ها و اجرای ماده واحده قانون، امور مالی شهرداری‌ها و امور اداری و استخدامی شهرداری‌ها امروز در محل سرسرای اجتماعات هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار