تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عقد قرارداد خواهرخواندگی بین دانشگاه ایتالیا و ایذه
پیشنهاد می شود بین دانشگاه تورینو ایتالیا و شهرستان ایذه یک نمونه روابط رسمی تحت عنوان قرارداد خواهرخواندگی برقرار شود تا بتوان این نمونه کاوش ها و تحقیق ها به شکل بهتری صورت گیرد
فرماندار شهرستان ایذه با تأکید بر برقراری ارتباط رسمی بین دانشگاه های ایتالیا و شهرستان ایذه گفت: آماده عقد قرارداد خواهرخواندگی بین دانشگاه های ایتالیا و ایذه هستیم.

آقاخان علیخانی پور روز یکشنبه در بازدید از کاوش های گروه ایتالیایی در روستای کل چندار شمی با تقدیر از فعالیت ها و تلاش های این گروه اظهار کرد: آثار باستانی بیانگر تمدن و تاریخ کشور است و وقتی ادعا می کنیم در قاره کهن حرفی برای گفتن داریم به پشتوانه  همین تاریخ چند هزار ساله است.

وی با اشاره به انجام برخی کاوش های غیر مجاز توسط سوداگران آثار تاریخی عنوان کرد: هر چند متأسفانه این منطقه مورد تجاوز برخی آدم های سودجو قرار گرفته ولی همین آثار باقی مانده شناسنامه تاریخی شهرستان محسوب می شوند.

فرماندار ایذه تأکید کرد: پیگیر مسئله تملک منطقه هستیم و از میراث فرهنگی هم انتظار می رود تا هر چه سریع تر بحث تملک منطقه را پیگیری کند.

علیجانی پور خطاب به گروه کاوش ایتالیایی تصریح کرد: زحمات شما در تاریخ ماندگار است و همه مردم چه در زمان کنونی و چه آینده پاسخگوی این خدمت خواهند بود.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود بین دانشگاه تورینو ایتالیا و شهرستان ایذه یک نمونه روابط رسمی تحت عنوان قرارداد خواهرخواندگی برقرار شود تا بتوان این نمونه کاوش ها و تحقیق ها به شکل بهتری صورت گیرد.

پرفسور مسینا سرپرست گروه ایتالیای هم در پاسخ با استقبال از این پیشنهاد، آن را ایده بسیار خوبی دانست و گفت: مطمئن هستیم کشور ما هم از این پیشنهاد استقبال می کند و پیگیر این موضوع در خصوص برقراری قرارداد خواهرخواندگی هستیم.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
1
0
چه شود خخخخخخخخخخخخخخ
:
:
:
آخرین اخبار