تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۷۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عوامل تشدید کننده آسم را بشناسید
عوامل متعددی در تشدید علائم بیماری آسم نقش دارند که شناخت این موارد می تواند در کنترل این بیماری موثر باشد
عوامل تشدید کننده آسم را بشناسیدیک فوق تخصص بیماری های ریوی مرکز آموزشی، درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: عوامل متعددی در تشدید علائم بیماری آسم نقش دارند که شناخت این موارد می تواند در کنترل این بیماری موثر باشد.

دکتر سید حمید برسی دوشنبه اظهار کرد: سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس از مهمترین علائم وجود آسم محسوب می شود و شدت علائم ممکن است به صورت فشار بر قفسه سینه، افزایش سرفه و تنگی نفس شدید باشد.

وی افزود: همچنین در این شرایط، تنفس بیمار سریع و تند تند می شود که در صورت درمان نشدن، بیمار دچار نارسایی تنفسی شده و باید از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کند.

دکتر برسی با اشاره به عوامل تشدید کننده بیماری آسم اظهار کرد: استرس روانی، عفونت در دوران کودکی، آلودگی محیطی و کمبود ترکیبات فلزی و برخی ویتامین ها مانند A،C و D در تشدید علائم بیماری آسم نقش مهمی دارند.

این فوق تخصص بیماری های ریوی مرکز آموزشی، درمانی امام خمینی (ره) اهواز ادامه داد:همچنین کمبود ترکیبات امگا سه، وجود ترکیبات امگا شش و مصرف زیاد نمک نیز می تواند در تشدید بیماری آسم موثر باشد که با اصلاح الگوی تغذیه و برنامه غذایی مناسب می توان این بیماری را به آسانی کنترل کرد.

وی به آلودگی های محیطی به عنوان دیگر عامل تشدید کننده این بیماری اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیط زندگی و محل کار مانند کارخانجات نیز از دیگر علل تشدید این بیماری محسوب می شود به طوری که برخی کارشناسان، دخالت ترکیبات آزاد شده از سوخت های فسیلی و گازوئیلی را از علل احتمالی شروع آسم در افراد می دانند.

دکتر برسی اضافه کرد: استعمال دخانیات، تغییرات روحی و استرس، فعالیت شدید بدنی و ورزش، تغییرات هورمونی مانند پرکاری یا کم کاری تیروئید و قبل از عادت ماهیانه و گرد و خاک نیز می تواند دربروز هرچه بیشتر علائم بیماری آسم موثر باشد.

این فوق تخصص بیماری های ریوی مرکز آموزشی،درمانی امام خمینی (ره) اهواز در خصوص بروز آسم در کودکان اظهار کرد: بیماری آسم در کودکان قابل درمان و در افراد بالغ کنترل شدنی است، اما ضروری است برای پیشگیری از ابتلای کودکان به آسم از بروز عفونت ها در این دوران جلوگیری کرد.

وی گفت: افراد بالغ نیز برای کنترل آسم خود باید زیر نظر پزشک معالج، برنامه غذایی مناسب داشته باشند و از عوامل تشدید کننده بیماری دوری کنند.
برچسب ها: آسم
:
:
:
آخرین اخبار