تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میراث باغملک نیروی متخصص می‌خواهد
باغملک دارای شش اثر ثبت ملی است و 10 اثر دیگر برای ثبت معرفی کرده‌ایم
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک گفت: باغملک دارای شش اثر ثبت ملی است و 10 اثر دیگر برای ثبت معرفی کرده‌ایم.

مجید شیر‌پور اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌هایی که باغملک دارد در حق این شهرستان اجحاف شده که تا حدودی شاید به خاطر شرایط اقتصادی کشور و لابی‌گری‌ها باشد که در استان شده است. پیگیری‌های زیادی انجام دادیم. حتی با مدیرکل‌های سابق کار به درگیری لفظی ختم شد اما نتوانستیم کاری از پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص آثاری همانند قلعه قله‌تل و سرای ارغوانی که قابلیت ترمیم و جذب گردشگر را دارند کارشناس‌های لازم انجام نشده و آواربرداري‌ها باعث رسیدن آسیب به بنای قله‌تل شده است. زمانی به این آثار اعتباراتی بدون اطلاع ما تعلق گرفت که بعدها گفته شد سازمان برنامه و بودجه آن را حذف کرده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در زمان آقای افشین حیدری هیچ توجهی به شهرستان‌ها نمی‌کرد به رغم این که بارها از ایشان برای بازدید دعوت به عمل آوردیم. با توجه به آماری که برای سفر و ظرفیت توریستی اعلام کردیم مقام دوم و سوم را در استان از این نظر داريم اما متاسفانه هیچ زیرساختی حتی ابتدایی‌ترین نیازهای یک گردشگر مثل سرویس بهداشتی هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: امیدواریم آقای خسرو نشان (مدیرکل میراث خوزستان) تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند و از ظرفیت‌ها میراثی و گردشگری شهرستان‌ها برای اشتغال‌زايي استفاده شود. در باغملک نیز آمادگی و عزم این کار وجود دارد و تنها ما نیازمند همکاری و کمک مسوولان در استان هستیم.

شیرپور تاکید کرد: ما نیاز به کارشناسان گردشگری، صنایع دستی و میراث داریم. اگر میراث فرهنگی استان واقعا به دنبال پیشرفت است باید در هر زمینه متخصص داشته باشد تا کارها به درستی انجام شود. از دکتر نشان انتظار می‌رود این خواسته‌ها پیگیری کرده و انتقال دهد.

مدیر میراث فرهنگی باغملک یادآوری کرد: نیروی متخصص و تحصیل‌کرده زیاد است اما 10 سال پیش تعدادی نیروی غیرمتخصص وارد بدنه میراث استان شد که اگر نیمی از آنها برای حفاظت و نیمی دیگر در زمینه‌های تخصصی دیگر تزریق مي‌شد کارها بهتر پیش مي‌رفت. ما از روی ناچاري همه کارها را خودمان بر عهده گرفته‌ایم. در صورتی که داشتن نیروی متخصص از ابتدایی‌ترین نیازها است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: باغملک
:
:
:
آخرین اخبار