تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۸۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز درمان سو مصرف موادمخدر در آبادان افتتاح شد
مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر با حضور علیرضا آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و جمعی از مسوولان محلی روز دوشنبه در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان افتتاح شد
مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر با حضور علیرضا آموزنده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و جمعی از مسوولان محلی روز دوشنبه در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان افتتاح شد.

مدیر بیمارستان آیت الله طالقانی در حاشیه افتتاح این مرکز درمانی به خبرنگاران گفت:در این مرکز درمانی، درمان اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی، نگهدارنده اعتیاد به متادون (MMT) و اعتیاد با برپرونوفین(BMT) و درمان اعتیاد به مواد محرک صنعتی شیشه انجام می شود.

هنگامه پروین افزود:درمان اعتیاد به الکل و سیگار، پیشگیری از عود اعتیاد و مشاوره انگیزشی و درمان اختلالات روانی همراه مانند اضطراب، افسردگی و اختلالات شخصیتی، مشاوره روان درمانی فردی و گروهی و مشاره آموزش خانواده و انجام تست تشخیص اعتیاد به موادمخدر سنتی و مواد محرک شیشه نیز در این مرکز انجام می شود.

وی هزینه تجهیز و راه اندازی این مرکز را بیش از 300 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت:با توجه به ارائه خدمات با تعرفه دولتی پیش بینی می شود استقبال خوبی از این مرکز صورت گیرد.

خانم پروین از فعالیت پزشک متخصص روانپزشکی و کادر درمانی روانپزشکی در این بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان خبر داد و افزود:به طور متوسط ماهیانه 150 مراجعه کننده می توانند در این مرکز درمان شوند، در ضمن برابر قانون در صورت نیاز به تخت بیمارستانی 10 درصد تخت های بیمارستان در اختیار روانپزشک قرار می گیرد.

مدیر بیمارستان آیت الله طالقانی افزود:بیماران می توانند از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15:30 تا 17:30 با مراجعه به درمانگاه بیمارستان آیت الله طالقانی از خدمات این مرکز استفاده کنند و درمان برای زنان، کودکان و نوجوانان زیر 18 سال با دفترچه بیمه و دریافت تنها پنج درصد از هزینه درمان انجام می شود.

بیمارستان آیت الله طالقانی یا آرین سابق وابسته به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان با 220 تخت ثابت، سال 1353 شمسی تاسیس و سال 1373 به علت خرابی های ناشی از جنگ به صورت کلی بازسازی شد.

این بیمارستان دارای بخش های اورژانس، سی سی یو، آی سی یو، جراحی عمومی، جراحی زنان، کودکان و نوزادان، زایشگاه، داخلی، رادیولوژی، آزمایشگاه، سی تی اسکن می باشد.

به دلیل آغاز پروژه بازسازی و تعمیرات اساسی بخش های از بیمارستان به بخش اتاق عمل بیمارستان بخش های اتاق عمل، جراحی مردان، زنان و زایمان، جراحی ویژه، زایشگاه و آی سی یو 1 به بیمارستان شهید بهشتی آبادان منتقل شد، ولی سایر بخش های بیمارستان از جمله اورژانس، درمانگاه تخصصی و آزمایشگاه همچنان به فعالیت خود در بیمارستان طالقانی ادامه می دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار