تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۸۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان:
پیش بینی اعزام بیش از 500 هزار زائر از مرز چذابه
تمام شهرستان های خوزستان برای برپایی موکب در این مرز اعلام آمادگی کرده اند و تاکنون 102موکب در مرز چذابه ساماندهی شده است
مدیرکل حج وزیارت استان خوزستان گفت: پارسال قریب 320هزار زائر ایرانی برای شرکت در آیین اربعین حسینی از مرزچذابه به کربلا مشرف شدند که امسال پیش بینی می شود این آمار به بیش از 500 هزار نفر از این مرز افزایش پیدا کند.

ناصر حویزاوی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه اظهارکرد: تمام شهرستان های خوزستان برای برپایی موکب در این مرز اعلام آمادگی کرده اند و تاکنون 102موکب در مرز چذابه ساماندهی شده است.

وی در ادامه افزود: امروز سه شنبه نشستی با فرمانده عملیاتی عراق در منطقه سه و چهار یعنی استان های کوت، ناصریه، سماوه و میسان داشتیم و آخرین تصمیمات در بحث تردد زائران، گم شدگان احتمالی و خدماتی که باید دو طرف ایرانی و عراقی بطور مشترک در نقطه صفر مرزی عراق ارایه دهند، اتخاذ شد.

مدیرکل حج وزیارت خوزستان گفت:صادر نشدن ویزای اضطراری در مرز ،اعزام زائران به صورت گروه گروه به سمت عراق و ایجاد 22 گیت گذرنامه برای 44 کاربر از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

وی افزود: انتظار داریم زائران به اطلاعیه هایی که از طرف ستاد اربعین خوزستان و کشور صادر می شود توجه، و شرایط آب و هوایی و اقلیمی را در نظر داشته، و داروهای تخصصی خود را به همراه داشته باشند.

حویزوای اظهارکرد: هماهنگی لازم با مسوولان عراقی در بحث حرکت و استقرار زائران انجام شده و خوشبختانه مشکل خاصی برای اعزام زائران در مرز چذابه و شلمچه وجود ندارد.

پایانه مرزی چذابه در شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان و در 110 کیلومتری اهواز واقع است.

پارسال بیش از یک میلیون نفر برای شرکت در آیین اربعین حسینی از دو مرز زمینی شلمچه و چذابه به کربلا مشرف شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار