تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۷۹۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«مرز شلمچه» میزبانی شایسته برای زائران اربعین
مرز بین‌المللی شلمچه به‌عنوان نخستین دروازه ورود تشیع به کشور با بسیج امکانات بهتر از سال‌های گذشته آماده استقبال از زائران اربعین حسینی است
همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در سال‌های اخیر با استقبال باشکوهی مواجه شده است، این استقبال در شور و همهمه مردمی خبر از حماسه‌ای بزرگ دارد.

مرز بین‌المللی شلمچه به‌عنوان نخستین دروازه ورود تشیع به کشور با بسیج امکانات بیش از دیگر سال‌ها آماده استقبال از زائران اربعین حسینی است، مسئولان استانی و شهرستانی با همدلی و هم‌زبانی کامل راه‌های تسهیل در امور زائران را بررسی و در اسرع وقت نسبت به اجرای آن اقدام می‌کنند.

از ماه‌های پایانی سال 93 جلسات متعددی در تهران، مرکز استان و شهرستان خرمشهر جهت تدارک تمهیدات لازم پذیرش و اعزام آسان زائران اربعین حسینی صورت گرفت، در سه‌ماهه نخست سال 94 ستاد اربعین حسینی استان خوزستان به ریاست شخص عبدالحسن مقتدایی کار خود را آغاز کرد.

طی جلسات و بازدیدهای میدانی همچنین فعالیت دو ستاد فرعی اربعین حسینی شهرستان خرمشهر و دشت آزادگان بسیاری از تمهیدات لازم در مرز بین‌المللی شلمچه و مرز چذابه فراهم آمد.

«مرز شلمچه» میزبانی شایسته برای زائران اربعین

احداث بزرگ‌ترین پایانه مرزی زمینی کشور در مرز بین‌المللی شلمچه همچنین وعده پیشرفت و بهره‌وری از پیشرفت 80 درصدی آن در اربعین حسینی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته به شمار می‌آید، مرز بین‌المللی شلمچه به دلیل وجود شبکه حمل‌ونقل و مرز مشترک زمینی، آبی، هوایی و ریلی با کشور عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همدلی، هم‌زبانی و جدیت مسئولان در رده‌های مختلف کشوری، استانی و شهرستانی حماسه‌ای بزرگ رقم می‌زند.
 

راه‌اندازی ستاد مرکزی اربعین حسینی استان خوزستان

عبدالحسن مقتدایی، اظهار داشت: جلسه فعلی به نام امام حسین (ع) است که این نام مقدس به مجلس ما برکت می‌دهد، همه ما برای خدمت به زائران اربعین حسینی در این جلسه حاضر شدیم.

وی افزود: تمام امکانات استان خوزستان باید برای خدمت به زائران بسیج شود، مسئولان همه توان و همت خودشان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی بگذارند.

استاندار خوزستان با تأکید بر استقبال مطلوب از زائران اربعین حسینی، بیان کرد: ستاد مرکزی اربعین حسینی راه‌اندازی شد، این ستاد مسئولیت تقسیم اعتبارات و تأمین امکانات متعادل در بین مواکب را بر عهده دارد که موجب جلوگیری از اتلاف هزینه می‌شود.

وی گفت: ستاد اربعین حسینی به‌عنوان یک ستاد راهبردی باید برای خدمت‌رسانی زائران در خارج از مرز آمادگی داشته باشد، جزئی‌ترین موارد را در برنامه‌های خود داشته باشید تا غافلگیر نشویم.

«مرز شلمچه» میزبانی شایسته برای زائران اربعین

مقتدایی، عنوان کرد: شبکه حمل‌ونقل هوایی به‌ویژه اورژانس برای پرواز بالگردها با هماهنگی سپاه پاسداران مجوز پرواز را پیش از اربعین حسینی اخذ کنند.

رئیس ستاد اربعین حسینی استان خوزستان، افزود: موکب‌های سیار جهت ارائه خدمات همچنین تأمین تغذیه و آب زائران اربعین حسینی باید در خاک عراق برقرار شود.

وی اظهار داشت: اقدامات ستاد اربعین به‌نوعی تبلیغ شعائر اسلامی است، با استقبال باشکوه از زائران اربعین حسینی پرچم عزت را به نام مردم خوزستان می‌زنیم.
 

ظرفیت سپاه و راهیان نور در اختیار ستاد اربعین حسینی

جانشین سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان عنوان کرد: امکانات موجود در پایانه مرزی شلمچه به‌مراتب بهتر و بیشتر از مرز چذابه و دیگر مرزها است.

سردار محمود معین پور با اشاره به ابلاغ سردار فرماندهی کل سپاه پاسداران مبنی بر بسیج امکانات، اظهار داشت: توان و ظرفیت‌های اسکان، حمل‌ونقل، زیرساخت‌ها در سپاه و ستاد راهیان نور پشتیبان ستاد اربعین حسینی است.
 

آمادگی کشور عراق برای استقبال از زائران اربعین حسینی

سرلشکر ستاد ظافر نظمی حسینی، بیان کرد: امسال تمام سعی و تلاش ما برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی است.

وی افزود: در عراق جلسات متعدد و مستمر دوجانبه برای رفع چالش‌ها و تسهیل در امور زائران برقرار است و امیدواریم امسال بتوانیم خدمات بسیار مطلوبی به زائران عزیز ارائه کنیم.

فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق، گفت: تمامی خدماتی که باید ارائه شود مهیا است و برای استقبال از ملت عزیز ایران و زائران اربعین حسینی آمادگی کامل داریم.

وی بابیان اینکه خدمت به زائران امام حسین (ع) موجب شرف و افتخار ما است، عنوان کرد: جمعیت زائران اربعین حسینی نسبت به امکانات ما بسیار زیاد هستند اما در حد توان برای خدمت‌رسانی به زائران تلاش می‌کنیم.

«مرز شلمچه» میزبانی شایسته برای زائران اربعین

سرلشکر ظافر نظمی حسینی، اظهار داشت: هیئت جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمات‌رسانی قول‌هایی متعددی داده و قرار است این اقدامات در کمترین زمان عملیاتی شوند.

وی با عنوان اینکه هیئت ایرانی آمادگی کامل خود را برای خدمت‌رسانی اعلام کرده است، افزود: در ماه جاری اجلاسی در مرز مهران داریم که در آن تمام اقدامات دولت عراق مصوب و مشخص می‌شود.

فرمانده منطقه سوم مرزبانی عراق تأکید کرد: امسال با چالشی در زیارت اربعین حسینی روبرو نمی‌شویم و هر خانواده عراقی ضمن آمادگی این افتخار را دارد که پذیرای زائران عزیز باشد.
 

منطقه آزاد اروند پشتیبان ستاد اربعین

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در جلسه ستاد اربعین حسینی در محل پایانه مرزی شلمچه، بیان کرد: منطقه آزاد اروند برای رفع چالش‌های موجود در مسیر زائران اربعین حسینی سهم خود را ادا می‌کند.

اسماعیل زمانی، افزود: هیئت‌مدیره برای بسیج امکانات منطقه آزاد اروند جهت پشتیبانی ستاد اربعین حسینی و خدمت‌رسانی به زائران در مرز شلمچه مصمم است.
 

ظرفیت اسکان بیش از 8 هزار نفر در مرز شلمچه

ولی‌الله حیاتی اظهار داشت: پروژه تأمین زیرساخت گیت‌های گذرنامه در مرز شلمچه با همکاری دو سازمان منطقه آزاد اروند و حج و زیارت تا هفته آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: برابر زمان‌بندی قبلی 20 آبان ماه کلیه دستگاه‌های مستقر در مرز بین‌المللی شلمچه عملیات خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی آغاز می‌کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با عنوان اینکه 150نیروی خدماتی شهرداری خدمت‌رسانی به موقعیت شهرستان‌ها تا نقطه صفر مرزی را عهده‌دار شدند، بیان کرد: 2 درمانگاه موقت تدارک دیده شد که 1درمانگاه در موقعیت استان تهران و دیگری در پایانه مرزی شلمچه تا پایان هفته مستقر می‌شود.

«مرز شلمچه» میزبانی شایسته برای زائران اربعین

وی گفت: سرپرست شهرداری خرمشهر به‌عنوان شهردار منطقه انتخاب شد که بر این اساس 4 شهردار دیگر تحت نظر ایشان به فعالیت می‌پردازند.

حیاتی با اشاره به اینکه بیش از 460 چشمه سرویس بهداشتی در مسیر 11 کیلومتری پل نو تا مرز شلمچه تدارک دیده شد، عنوان کرد: ظرفیت اسکان موقت زائران اربعین حسینی در موقعیت‌ موکب‌های تعیین‌شده 5 هزار نفر و در یادمان شلمچه 3هزار نفر برآورد شده که پیش از اربعین ایجاد می‌شود.
 

خدمت‌رسانی شهرداری آبادان به زائران در خاک عراق

فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت: موقعیت شهرستان آبادان در مسیر پل نو تا مرز شلمچه در بین 5 موقعیت دیگر بزرگ‌ترین موقعیت به شمار می‌آید که زیرسازی آن صورت گرفته است.

وی افزود: با تأمین زیرساخت‌های عمرانی، این موقعیت ظرف 10 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته هیئت‌های مذهبی و سازمان‌های مردم‌نهاد در این موقعیت حضور فعال خواهند داشت.

عزیزالله شهبازی بیان کرد: شهرداری‌های کلان‌شهرها در خاک عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند که با تدابیر صورت گرفته شهرداری آبادان هم در کنار دیگر شهرداری‌ها اکیپی در عراق مستقر می‌کند.

وی گفت: مذاکرات متعددی صورت گرفته و تدابیر خوبی از جانب شهرداری و شورای شهرآبادان اندیشیده شد که بر اساس آن شهرداری در قالب اعزام خودروهای سنگین و نیروی خدماتی در خاک عراق به زائران خدمات ارائه می‌دهد.
 

ظرفیت اعزام روزانه 50 هزار زائر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نبی موسوی فرد اظهار داشت: در سال‌های اخیر با تمام نارسایی‌های موجود مرز بین‌المللی شلمچه به‌عنوان بهترین و مجهزترین مرز شناخته شد.

وی کلنگ زنی ساخت مسجد در نقطه صفر مرزی را از اقدامات مهم برشمرد و گفت: حذف سالن قدیمی پایانه همچنین احداث و افزایش گیت‌های گذرنامه به 40گیت در خاک ایران و عراق با تأمین اعتبار توسط منطقه آزاد اروند و همکاری سازمان حج و زیارت تأثیر مهمی در خروج زائران دارد.

حجت‌الاسلام موسوی فرد، عنوان کرد: کلیه برنامه‌ریزی‌ها بر آن است که امسال زائران به‌صورت مستقیم به مرز شلمچه اعزام و پس از مهر خروج بدون معطلی وارد خاک عراق شوند.

«مرز شلمچه» میزبانی شایسته برای زائران اربعین

وی با تأکید بر اینکه کلیه افرادی که قصد عزیمت به زیارت اربعین حسینی دارند باید نسبت به تهیه گذرنامه معتبر و ویزا اقدام کنند، افزود: بر اساس سیاست‌های دولت عراق ویزا تحت هیچ شرایطی برداشته نمی‌شود و به‌تبع آن هیچ زائری بدون ویزا اجازه ورود به پایانه مرزی شلمچه را ندارد.

امام‌جمعه خرمشهر اظهار داشت: مرز بین‌المللی شلمچه برای پذیرش و اعزام روزانه 50 هزار نفر زائر آمادگی دارد یکی از ویژگی‌های مهم شهرستان خرمشهر نسبت به دیگر مرزها دسترسی آسان به شبکه حمل‌ونقل هوایی، زمینی، دریایی و ریلی است که باید از این ظرفیت بهره‌وری لازم داشته باشیم.
 

شهرداری خرمشهر پیشتاز در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

سرپرست شهرداری خرمشهر عنوان کرد: شهرداری خرمشهر در خدمت‌رسانی به زائران اربعین سال‌های اخیر پیش‌قدم بوده، امسال هم برای خدمت‌رسانی بهتر اقدامات خود را آغاز کرده است.

وی گفت: خاک‌ریزی و زیرسازی موقعیت شهرداری خرمشهر در شلمچه انجام و آسفالت شد، هزینه برآورد شده برای آماده‌سازی موقعیت 400میلیون تومان است.

عزیز ساعدی بیان کرد: 40 نیروی انسانی و تعدادی ماشین‌آلات خدماتی شهرداری خرمشهر در موقعیت این شهرستان مستقر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی سایر موقعیت‌ها بر عهده سازمان آتش‌نشانی شهرداری خرمشهر است، افزود: سازمان آتش‌نشانی شهرداری‌های آبادان، مینو شهر، ماهشهر با مدیریت سازمان آتش‌نشانی شهرداری خرمشهر به فعالیت می‌پردازند.

«مرز شلمچه» میزبانی شایسته برای زائران اربعین

سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: محوطه‌سازی 4 پارکینگ جهت توقف خودروی زائران اربعین حسینی در دست اقدام است همچنین شهرداری خرمشهر برای ارائه خدمت ویژه به زائران آمادگی کامل دارد.

ارتقاء سطح ارائه خدمات هر چه‌بهتر به زائران اربعین حسینی از اهداف مهم مدیران ستاد اربعین به شمار می‌آید که خوشبختانه تاکنون اقدامات مؤثر و مهمی در این زمینه صورت گرفته است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال بیش از 2 میلیون نفر از مرز بین‌المللی شلمچه عازم زیارت اربعین حسینی می‌شوند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار