تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۰۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در ایام اربعین صورت می‌گیرد؛
استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در شلمچه
در ایام اربعین حسینی و با هدف خدمات‌رسانی مطلوب به زوار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با 13 تخت در منطقه شلمچه مستقر می‌شود
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با 13 تخت در منطقه شلمچه خبر داد.

شهرام مقام امروز اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی و با هدف خدمات‌رسانی مطلوب به زوار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با 13 تخت در منطقه شلمچه مستقر می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن دو دستگاه آمبولانس نیز در موکب‌های تحت پوشش این دانشکده (موکب آبادان و خرمشهر) مستقر می‌شوند، تعدادی آمبولانس دیگر نیز در مسیر منتهی به مرز شلمچه همچون مسیر شادگان به خرمشهر و مسیر آبادان به خرمشهر تا مرز شلمچه مستقر خواهد شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از آنجایی که هر شهرستان موکب خاص خود را دارد ما نیز مطابق با هر شهرستان برای آن کد آمبولانس گذاشته‌ایم اما به طور یک پارچه یک درمانگاه موقت را در قالب چادر بزرگ و یا چندین  چادر کوچک و با پیش بینی تخت‌های بستری در پایانه شلمچه راه اندازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این درمانگاه موقت کادر درمانی متشکل از پزشک و پرستار برای ارائه خدمات به زائران مستقر و در صورت نیاز به بستری موقت این کار در همان محل انجام می‌شود.

مقام با اشاره به رایگان بودن تمام ویزیت‌های سرپایی و داروهایی در این درمانگاه تصریح کرد: در صورت نیاز به خدمات بیشتر و تخصصی‌تر توسط کد آمبولانس‌هایی که در کنار این درمانگاه مستقر هستند، به بیمارستان‌های آبادان و بیمارستان ولیعصر خرمشهر اعزام خواهند شد.

*آماده‌باش کامل بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر/ فعالیت یک ماهه 9 متخصص و 4 پزشک عمومی در مرز

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین از آمادگی بیمارستان‌ها به لحاظ پذیرش بیماران احتمالی نیازمند به مراقبت‌های بیشتر، ذخیره سازی دارو و پیش بینی مکان‌هایی به عنوان تخت بستری برای استفاده در مواقع نیاز و آمادگی متخصصان و کارکنان خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده توسط معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان، 9 پزشک متخصص و چهار پزشک عمومی به مدت یک ماه برای تکمیل کادر درمانی به منطقه شلمچه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به شیوع بیماری وبا در عراق افزود: با هماهنگی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تیم‌هایی به تعداد مبادی ورودی تشکیل شده تا در هنگام بازگشت زائران از عراق مراقبت‌های لازم جهت کنترل آنها به لحاظ ابتلا و یا عدم ابتلا به وبا انجام می‌شود.

به گفته مقام، این افراد مبتلای احتمالی یا خودشان راسا به اکیپ‌های درمانی مستقر در مرز مراجعه می‌کنند و یا آنکه از طریق انجام تست‌های اولیه بر روی افراد و یا با استفاده از تجهیزات موجود در آنجا (دستگاه‌های بدون تماس که از دور دمای بدن شخص را تشخیص می‌دهند) موضوع ابتلا و یا عدم ابتلایشان به بیماری وبا تشخیص داده خواهد شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان بیان کرد: در حوزه عراق از سوی وزارت بهداشت و با هماهنگی هلال احمر اکیپ‌هایی برای استقرار و ارائه خدمات به زوار پیش بینی شده و در خاک کشورمان نیز (درون منطقه شلمچه) تمام تدابیر لازم اتخاذ شده تا مشکلی پیش نیاید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار