تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۸۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول:
265 هکتار زمین پالایشگاه دزفول باز پس گرفته شد
برای احداث پالایشگاه شش ماه مهلت شروع عملیات داده می شود لذا اگر گروه جدید نیز در این مدت قانونی نتواند به تعهدات خود عمل کند زمین مورد نظر از این گروه نیز بازپس گرفته خواهد شد
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول از بازپس گیری 265 هکتار زمین واگذار شده برای احداث پالایشگاه دزفول خبر داد و گفت: گروه سرمایه گذار به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود از ساخت پالایشگاه دزفول کنار گذاشته شد.

حبیب الله آصفی افزود: این زمین سالها پیش برای ساخت پالایشگاه دزفول از سوی دولت به یک گروه سرمایه گذار واگذار شده اما با گذشت چند سال اقدامی در این رابطه انجام نشد لذا زمین مذکور برای ساخت پالایشگاه دزفول به گروه سرمایه گذار جدید واگذار گردید.

وی افزود: برای احداث پالایشگاه شش ماه مهلت شروع عملیات داده می شود لذا اگر گروه جدید نیز در این مدت قانونی نتواند به تعهدات خود عمل کند زمین مورد نظر از این گروه نیز بازپس گرفته خواهد شد.

معاون استاندار خوزستان گفت: پیشرفت کارهای مقدماتی گروه سرمایه گذار جدید شامل سه سرمایه گذار خارجی و یک سرمایه گذار داخلی بسیار خوب است و پیش بینی می شود در اواخر آذرماه عملیات اجرایی این طرح بزرگ صنعتی در دزفول آغاز شود.

فرماندار ویژه دزفول اعتبار پالایشگاه دزفول را افزون بر 220 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سه سرمایه گذار خارجی و یک شرکت ایرانی برای ساخت این پالایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت:با بهره برداری از این پالایشگاه 9 میلیون بشکه فرآوری گاز و 75 هزار بشکه نفت سبک تولید خواهد شد.

فرماندار دزفول همچنین از تحویل زمین برای احداث پایانه گل و گیاه خبر داد و گفت: این پایانه به سرمایه گذار تحویل داده شده اما در صورتیکه ظرف شش ماه اقدامی از سوی سرمایه گذار برای ساخت پایانه گل و گیاه دزفول صورت نگیرد، زمین از وی پس گرفته خواهد شد.

آصفی با بیان اینکه برای روشن شدن وضعیت زمین های واگذار شده برای فعالیت های صنعتی طبق ماده 31 و 32 کمیته ویژه ای تشکیل شده است گفت:این کمیته تاکنون سه قطعه زمین در ابعاد مختلف از افراد باز پس گرفته است.

وی گفت:مدت 16 سال از واگذاری برخی از این اراضی می گذرد و تاکنون اقدامی از سوی سرمایه گذار برای اجرای طرح و اخذ مجوز لازم برای فعالیت صنعتی و اشتغالزایی در این اراضی صورت نگرفته است.

آصفی افزود:چند قطعه زمین با ابعاد مختلف از سالهای گذشته واگذار شده که در این کمیته بررسی و در خصوص بازپس گیری آنها اقدام خواهد شد.

فرماندار ویژه دزفول استفاده از این زمین ها را حق مردم و نظام دانست و گفت:این اراضی با آدرس و مشخصات کامل توسط دولت و برای اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزا واگذار شده و فرمانداری دزفول طبق قانون پیگیر بازپس گیری این زمین ها می باشد تا به افراد واجد شرایطی که توان اجرای طرح تولیدی و اشتغالزا را دارند واگذار شوند.

وی افزود:هر چند برخی افراد سودجو در این رابطه علیه فرمانداری دزفول جوسازی کرده اند اما این فرمانداری طبق قانون عمل کرده و برای بازپس گیری این اراضی هراسی ندارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار