تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی ناجا:
زیرساخت تردد زائران در مهران، چذابه و شلمچه فراهم شد
زیرساخت های تردد زائران اربعین حسینی در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه فراهم شده است
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: زیرساخت های تردد زائران اربعین حسینی در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه فراهم شده است.

سردار قاسم رضایی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت های مرز شلمچه در جمع خبرنگاران رسانه ها، افزود:در راستای برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری مطلوب همایش بزرگ شیعیان در اربعین اباعبدالله حسین(ع)، اقدامات مطلوبی در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه از سوی دستگاه های ملی و استانی نظیر استانداری ها، فرمانداری ها، راهداری ها، پایانه های مرزی و سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه های دست اندرکار انجام شده است.

وی اظهار داشت:با بهره گیری از تجربه سال های گذشته، اقدامات قابل قبولی در سال جاری در مبادی تردد زائران اربعین از سوی دستگاه ها انجام شده است.

سردار رضایی افزود:با توجه به نشست مشترک همکاری با مرزبانی عراق در مهرماه سال جاری، مقرر شد که پیش از ایام اربعین، بازدید میدانی مشترک مسئولان دو کشور از سه مرز انجام شود که امروز صبح از مرز مهران و چذابه و به دنبال آن مرز شلمچه بازدید انجام شد.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد:البته نیاز بود که زیرساخت ها نیز در عراق فراهم شود و استانداری ها، شهرداری تهران و دیگر دستگاههای اجرایی ایران در حوزه پایانه های عراق کار عملیاتی را آغاز کردند که اگرچه دیر شروع شد، پیش بینی می شود این اقدامات تا پیش از حرکت زائران اربعین به نتیجه مطلوب برسد.

سردار رضایی افزود:در این راستا، آسان شدن تردد فرماندهان مرزبانی ارشد و نمایندگان تام الاختیار ایران و عراق برای رفع مشکلات نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین با بیان افزایش ساعات کاری دستگاه های مستقر در مرز به ویژه مرزبانی و گذرنامه در ایام اربعین، گفت:تردد زائران پس از وقت اداری نیز امکانپذیر خواهد بود و اگر نیاز باشد تا 24 ساعت کار تسهیل تردد انجام می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های طرف عراقی هنوز تکمیل نشده است، مقرر شد چنانچه نیاز به امدادرسانی از سوی جمهوری اسلامی اعم از اعزام آمبولانس، بالگرد و سایر موارد باشد، این مهم محقق شود.

سردار رضایی افزود:با توجه به اقدامات انجام شده و زیرساخت های فراهم شده، پیش بینی می شود در این سوی مرز، برای تردد زائران اربعین مشکلی پیش نیاید.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد:بر اساس توضیحات و فته های مسئولان، از بصره تا کربلا نیز برای انتقال زائران، حمل و نقل ریلی فراهم شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به همراه سرلشکر حامد عبدالله الحسینی فرمانده هنگ مرزی عراق و فرماندهان ایرانی و عراقی روز چهارشنبه از زیرساخت های دو کشور در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه بازدید میدانی کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار