تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر سایت تجاری شلمچه:
مرز تجاری شلمچه در اربعین تعطیل نیست
با وجود افزایش تردد زوار در ایام اربعین تمهیدات لازم برای عدم تعطیلی فعالیت تجاری مرز شلمچه اندیشیده شده است
مدیر سایت تجاری شلمچه گفت: با وجود افزایش تردد زوار در ایام اربعین تمهیدات لازم برای عدم تعطیلی فعالیت تجاری مرز شلمچه اندیشیده شده است.

محمد نظارت امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: مرز شلمچه یکی از فعال‌ترین مرزهای تجاری ایران با عراق است و تمام امکانات مورد نیاز برای تجار ایرانی و عراقی در این مرز فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرز تجاری و حتی مسافری شلمچه شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به تجار و زوار ایرانی و عراقی است.

مدیر سایت تجاری شلمچه در ادامه افزود: در مهرماه امسال بالغ بر 14 هزار و 305 کامیون ایرانی و 5 هزار و 462 کامیون عراقی در مرز شلمچه تردد کرده‌اند که رقم بسیار خوبی است.

نظارت تصریح کرد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه افزون بر 71 هزار و 194 کامیون ایرانی و 34 هزار و 878 کامیون عراقی در مرز شلمچه تردد کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه بیش از یک‌میلیون و 803 هزار و 500 تن کالا از مرز شلمچه به کشور عراق صادر شده است که بیشتر این کالاها را تره‌بار، ماهی و انواع مصالح ساختمانی تشکیل می‌دهند.

وی ارزش این میزان صادرات کالا را بالغ بر 679 میلیون و 953 هزار و 703 دلار عنوان کرد و گفت: در این مدت افزون بر 111 واگن قطار برای تخلیه بار به مرز شلمچه تردد کرده‌اند.

مدیر سایت تجاری شلمچه در ادامه در خصوص بحث امنیت کامیون‌های فعال در مرز شلمچه گفت: مرز شلمچه از معدود مرزهای کشور است که از امکانات خوبی برای امنیت و رفاه کامیون‌داران و فعالان تجاری برخوردار است.

وی گفت: برای رفاه و آسایش کامیون‌داران مرز شلمچه فعالیت خود را از مدت‌ها قبل شبانه‌روزی کرده و علاوه بر آن پایانه‌ای برای پارک کردن کامیون‌ها در محدود سرپوشیده در نظر گرفته شده که هر کامیون تنها برای یک روز کامل تنها 10 هزار تومان هزینه پرداخت می‌کند که مبلغی بسیار ناچیز است.

نظارت با رد هرگونه وجود فضای ناامن برای بار کامیون‌ها گفت: در محدود سایت تجاری نیروهای حراست فیزیکی و همچنین دوربین‌های مداربسته وجود دارد و تمام افرادی که در این سایت با کارت معتبر تردد می‌کنند و امکان هرگونه دست‌اندازی به بار کامیون‌ها و خارج کردن آن به بیرون سایت به هیچ عنوان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: محافظت از محدوده سایت تجاری شلمچه با توجه به وجود دیوارهای بتنی پیرامون آن بسیار جدی و دقیق است و هرگونه ادعایی مبنی بر دست‌اندازی به بار کامیون‌ها مردود است.

وی در ادامه در خصوص بحث جلوگیری از صادرات سیب به عراق و صف طولانی کامیون‌ها حامل سیب در محدوده بیرون سایت تجاری شلمچه گفت: عراق بر اساس دستورالعملی به گمرکات خود دستور داده بود که ورود سیب ایرانی به خاک عراق ممنوع است.

نظارت دلیل این ابلاغیه را ناسالم بودن برخی سیب‌های صادر شده به عراق عنوان کرد و گفت: این مشکل با پیگیری‌ها و جلسات متعدد با مسئولان گمرک عراق با آزمایش مجدد از سیب‌های صادر شده جدید رفع شد و تمام کامیون‌ها سایت تجاری شلمچه را به مقصد عراق ترک کردند.

وی همچنین در خصوص وضعیت فعالیت تجاری مرز شلمچه با توجه به تردد میلیون‌ها زائر از این مرز در ایام اربعین حسینی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند تمام امکانات خود را برای سهولت تردد زوار در مرز شلمچه بسیج کرده و در این زمینه تمام نیازها از قبیل بحث سرویس‌های بهداشتی ثابت و سیار، مواد غذایی، روشنایی مسیر میدان مقاومت تا مرز شلمچه و همچنین آب شرب مورد نیاز در مسیر را تامین کرده است.

وی افزود: برای بخش تجاری مرز نیز با جداسازی مسیرها و همچنین تدارک و تمهیدات لازم برای هرگونه ایجاد تداخل، فعالیت تجاری مرز بدون هیچ وقفه‌ای در ایام اربعین ادامه خواهد یافت.

مدیر سایت تجاری شلمچه در پایان گفت: مدیریت سایت تجاری شلمچه برای پاسخگویی و رفع موانع و مشکلات به تجار، کامیون‌داران و تمام شهروندان آمادگی کامل را در طول شبانه‌روز دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار