تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفر هفت هزار گردشگر خارجی به شوش
این گردشگران از ابتدای امسال تاکنون در سفر به ایران از جاذبه های تاریخی و گردشگری شوش در شمال خوزستان دیدن کردند
فرماندار شوش از سفر هفت هزار گردشگر خارجی از 80 کشور جهان به این شهرستان خبر داد و گفت: این گردشگران از ابتدای امسال تاکنون در سفر به ایران از جاذبه های تاریخی و گردشگری شوش در شمال خوزستان دیدن کردند.

رضا نجاتی روز پنجشنبه در دیدار با گروهی از گردشگران فرانسوی افزود: این گردشگران بیشتر از کشورهای آمریکا ، انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، چین، ژاپن، مالزی ، اتریش ، تایوان ، کره جنوبی ، لهستان ، بلژیک ، روسیه ، چک ، شیلی، ایتالیا ، استرالیا ، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده اند که از بناهای تاریخی شوش دیدن کردند.

سفر هفت هزار گردشگر خارجی به شوش

وی با بیان اینکه ردشگران کشورهای ایتالیا ، آلمان و فرانسه بیشترین آمار بازدید کنندگان از آثار باستانی شوش را در سالجاری به خود اختصاص داده اند گفت: در چند ماه اخیر روزانه به طور میانگین 80 جهانگرد از کشورهای مختلف از جاذبه های گردشگری شوش دیدن می کنند.

نجاتی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری نیازمند ایجاد تاسیسات و زیرساخت‎های تفریحی و توریستی است، تصریح کرد: شهرستان شوش از نظر تاریخی ،مذهبی و طبیعی پتانسیل بالایی برای جذب گردشگر دارد و امروز شوش بیش از هر چیزی نیازمند ایجاد زیر ساخت های تفریحی برای جذب و ماندگاری گردشگران داخلی وخارجی است.

چند تن از گردشگران فرانسوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز خوشحالی بابت سفر به ایران اظهار داشتند: آثار باستانی شوش که بخشی از تمدن کهن ایران زمین می باشد بی نظیر بوده و بناهای تاریخی شوش از جمله جاذبه های کم نظیر معماری جهان می باشند.

گردشگران فرانسوی در سفر یک روزه خود به شوش از گنجینه های میراث فرهنگی، باغ موزه قلعه تاریخی وجهانی شوش، کاخ آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، معبد جهانی چغازنبیل و آرامگاه حضرت دانیال (ع) دیدن کردند.

شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.

شوش با داشتن آثار باستانی منحصر بفرد ودو اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه وقلعه تاریخی شوش پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان است.

زیگورات چغازنبیل در 45 کیلومتری جنوب شهر شوش در نزدیکی منطقه باستانی هفت تپه
واقع است.

شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.

پارسال بیش از 10 هزار گردشگر از کشورهای مختلف جهان به شوش سفر کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار