تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۲۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر اهواز :
نماد طریق الحسین در مسیر اهواز تا چزابه احداث شود
جایی را باید به عنوان نماد پیاده‌روی کشورمان در مراسم اربعین مشخص کنیم به اعتقاد من باید بین اهواز تا چزابه را یک نماد خدمت‌گذاری به زوار سیدالشهدا ایجاد کنیم
عضو شورای شهر اهواز گفت: جایی را باید به عنوان نماد پیاده‌روی کشورمان در مراسم اربعین مشخص کنیم به اعتقاد من باید بین اهواز تا چزابه را یک نماد خدمت‌گذاری به زوار سیدالشهدا ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام کاظم سواری اظهار داشت: در کشور عراق از تمام نقاط سیل جمعیت را برای مراسم اربعین شاهدیم ولی مسیر نجف تا کربلا را تحت عنوان مسیر اصلی و نماد مراسم اربعین مشخص کرده و نیز سفره حسینی پهن کرده‌اند که به صورت ویژه از زوار اباعبدالله در اربعین پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: جایی را باید به عنوان نماد پیاده‌روی کشورمان در مراسم اربعین مشخص کنیم به اعتقاد من باید بین اهواز تا چزابه را یک نماد خدمت‌گزاری به زوار سیدالشهدا ایجاد کنیم.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه این امر عملی بوده و بسترش آماده است، بیان کرد:  از فواید انجام این کار می‌توان به ثبت و ایجاد مبحث سنت پیاده‌روی از کشورمان به سمت عتبات و ارتباط سیاسی فرهنگی و مذهبی با کشور عراق و نیز نهادینه کردن  استقبال مردمی به وسیله  تقویت روحیه مردمی بودن این حرکت در جهت خدمت به زوار اباعبدالله الحسین اشاره کرد.

وی گفت: با انجام این حرکت و نامگذاری این مسیر تحت عنوان "طریق الحسین" در کشور از نظر سیاسی و انعکاس بین المللی بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نیز علاه بر اینکه پیام‌ رسایی برای جهان اسلام است خاری در چشم دشمنان خواهد بود که قطع به یقین تأثیر سیاسی خودش را خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سواری با اشاره به اینکه ظرفیت ایجاد این نماد وجود دارد، عنوان کرد: این کار امسال آغاز شده و در صدد ایجاد بسترهایی از جمله مواکب و سرویس های بهداشتی هستیم.

وی بیان کرد: اشتیاق مردم نیز در دو سال گذشته در این زمینه مشاهده شده که با ایجاد این فرهنگ می‌توانیم بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات مباحث امنیتی و زیرساختی را برطرف کنیم.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: مرز چذابه
:
:
:
آخرین اخبار