تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بافت تاریخی و گردشگری سلامت در اهواز توجه می‌خواهند
گردشگری سلامت در خوزستان به عنوان صنعتی پایدار نیاز به مجموعه‌ای از ساختار‌ها دارد
رییس میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز گفت: گردشگری سلامت در خوزستان به عنوان صنعتی پایدار نیاز به مجموعه‌ای از ساختار‌ها دارد.

غلام‌رضا جلیلی‌نیا تاکید کرد: در کلانشهر اهواز نیز با توجه به پتانسیل‌های خوب پزشکی و پیراپزشکی باید این زیرساخت‌ها مهیا شوند.

وی با اشاره به این که گردشگری سلامت کمک بسزایی در اشتغال‌زايي و بحث اقتصاد خواهد کرد به شرطی که امکانات پزشکی بهتری فراهم شود ادامه داد: با توجه به موقعیت اهواز هر سال به خصوص از عراق و مناطق دیگر گردشگران سلامت زیادی وارد استان می‌شوند که این‌ها باید ساماندهی شوند.

جلیلی‌نیا خاطرنشان کرد: بحث مهم در این زمینه بحث مجوز است. کسانی که مجوز ندارند حق کار در این زمینه را ندارند و با این‌ها برخورد می‌شود. مثل مکان‌های غیرمجاز اسکان گردشگران. این کار روال‌ها و شرایط قانونی خود را دارد و به افراد دارای شرایط مجوز داده مي‌شود.

رییس میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به وجود بافت فرسوده در اهواز خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار هکتار بافت فرسوده در کل استان وجود دارد که قسمتی از آن در اهواز به ویژه در منطقه یک است.

وی با بیان این که باید نگاه شهرداری و شورای شهر معطوف به بافت‌های تاریخی شود تصریح کرد: بقیه ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز باید با میراث فرهنگی همکاری و هماهنگی کنند زیرا اداره میراث فرهنگی برای حفظ آثار ذره‌ای دریغ نمی‌کند.

جلیلی‌نیا با اشاره به این که جاذبه‌های گردشگری اهواز کم نیستند و اولین اثری که به ثبت ملی رسید در سال ۱۳۱۰ مربوط به بقایای شهر هرمز اردشیر بوده است گفت: خانه‌ها، سابات و بسیاری آثار ارزشمند دیگر از دوران پهلوی و قاجار وجود دارند که باید حفظ شوند.

او تاکید کرد: خوشبختانه در این مقوله هم استاندار و هم فرماندار نگاه مثبتی دارند و فرصت‌هایی ایجاد کرده‌اند که مهم و خوب است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: گردشگری سلامت
:
:
:
آخرین اخبار