تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل هواشناسی خوزستان خبر داد:
باران و آبگرفتگی معابر از امروز/سرما از سه‌شنبه در خوزستان
مدیر کل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های باران از اواسط وقت امروز در خوزستان خبر داد و گفت: سرمای هوا از روز سه شنبه در استان آغاز می‌شود.

مسعود دهملایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های محاسباتی پیش یابی هواشناسی تقویت قابل ملاحظه زبانه کم فشار در سطح زمین همزمان تشکیل خط ناپایدار در لایه میانی جو را نشان می‌دهد که وقوع بارش‌های خوب طی اواسط وقت امروز لغایت فردا را در پی خواهد داشت لذا آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در این باره اداره کل هواشناسی خوزستان اطلاعیه شماره 85 خود را نیز صادر کرده است، افزود: این وضعیت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حاکمیت جریانات سیستم پرفشار شمالی و ریزش هوای سرد ناشی از آن انتظار افت بسیار محسوس دما طی ا روزهای میانی هفته فراهم می‌کند.
 دهملایی خاطرنشان کرد: همانگونه که انتظار می‌رفت با تقویت مجدد خط ناپایدار لایه میانی جو و همزمان نفوذ و استقرار زبانه کم فشار در سطح زمین هم اکنون شاهد ابرناکی در استان هستیم که به تدریج شاهد بارندگی در خوزستان خواهیم بود.
این مقام مسئول تاکید کرد: آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری، به‌تدریج از اواسط وقت امروز به بعد با شروع بارندگی، بعضا همراه با رعدوبرق و وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.
دهملایی با اشاره به وضعیت هوای خوزستان افزود: وضعیت هوا، قسمتی تا نیمه ابری با احتمال رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.
وی با اشاره به نقشه‌های فشاری تهیه شده در این اداره کل درباره شرایط باد در استان افزود: جهت باد، شمال غربی به تدریج جنوب غربی و سرعت باد،10 تا 35 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 45 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته امیدیه با 26.6 و دهدز با 9.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.
مدیر کل هواشناسی خوزستان درباره شرایط دمایی شهرستان اهواز در 24 ساعت آینده تاکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 25 و حداقل به 16 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
برچسب ها: هواشناسی ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار