تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات رییسه خانه صنعت و معدن ایران:
بخش تولید به سختی به حیات خود ادامه می‌دهد
کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت محصولات تولیدی مستلزم تحقق برنامه‌هایی نظیر تسهیلات بانکی با بهره پایین و استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی روز دنیا است
عضو هیات رییسه خانه صنعت و معدن ایران گفت: کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت محصولات تولیدی مستلزم تحقق برنامه‌هایی نظیر تسهیلات بانکی با بهره پایین و استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی روز دنیا است.

بیژن پناهی زاده اظهار کرد: به سود تولیدکنندگان است که هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند و محصولات تولیدی خود را با قیمت کمتری در بازار عرضه کنند تا بتوانند با کالاهای وارداتی رقابت کنند.

وی افزود: رقابت با محصولات وارداتی مستلزم برنامه‌هایی است که اجرای این برنامه‌ها می‌تواند کمک بسیاری به تولید کشور کند.

پناهی زاده تصریح کرد: نرخ سود 25 درصدی تسهیلات بانکی یکی از عواملی است که در قیمت تمام شده محصولات تاثیرگذار است و این مساله موجب می‌شود تا تولیدکننده توان رقابت با کالاهای جهانی را نداشته باشد.

وی ادامه داد: استفاده از ماشین آلات قدیمی و فرسوده توسط تولیدکنندگان داخلی موجب می‌شود تیراژ محصولات تولیدی آن‌ها محدود باشد و همچنین این ماشین آلات انرژی مصرفی بالایی دارند که این مساله نیز در نرخ تمام شده کالای تولیدی بسیار تاثیر گذار است و برای اصلاح آن باید تلاش کرد.

پناهی زاده عنوان کرد: باید مالیات برای بخش تولید حذف شود و آن را برای مصرف کننده مدنظر قرار دهند زیرا کسی که ارزش افزوده تولید می‌کند، نباید آن را تقدیم اداره مالیات کند بلکه باید آن را در جهت تولید هزینه کند.

وی گفت: باید بر اساس امکانات و تسهیلاتی که به بخش تولید تعلق می‌گیرد، از آن توقع و انتظاراتی داشت زیرا این بخش به دلیل مشکلات فراوان در زمینه نقدینگی به سختی به حیات خود ادامه می‌دهد.

پناهی زاده خاطرنشان کرد: دولت باید برنامه ملموس در خصوص بخش تولید برای رفع مشکلات ارائه کند و همچنین تا زمانی که نقدینگی به این بخش تزریق نگردد، مشکلات تولید ادامه خواهد داشت.

رییس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت: باید تولید برای سرمایه گذاری جذاب شود و اگر مشکلات تولید ادامه داشته باشد، سرمایه سرمایه گذاران در بانک‌ها و موسسات مالی ذخیره خواهد شد و این موسسات نیز منابع مالی خود را در بخش تولید سرمایه گذاری نمی‌کنند و به این صورت منابع مالی از دست تولیدکننده خارج و به تولید کشور آسیب وارد می‌شود.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: بیژن پناهی زاده
:
:
:
آخرین اخبار