تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان:
عبور زائران اربعین در مرزهای خوزستان بسیار روان است
عبور زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در دو مرز خوزستان بسیار روان است
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: عبور زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در دو مرز خوزستان بسیار روان است.

ناصر حویزاوی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح برای سفر به عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: در حال عبور و مرور در مرزهای خوزستان روان است و زائران در حال عزیمت به عتبات عالیات هستند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان تصریح کرد: زائران معمولاً به غذا، محلی برای اقامه نماز و اسکان در طول سفر به کشور عراق نیاز دارند؛ بنابراین در دو مرز شلمچه و چذابه، مواکب مستقر شده و حرکت زائران از مرزها نیز به شکل آهسته و پیوسته شروع شده است.

حویزاوی بیان کرد: هم‌اکنون تمامی کارها در حال انجام است و تا این لحظه هیچ مشکلی نداشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در هر کدام از مرزها یعنی از اهواز تا چذابه بیش از ۱۱۰ موکب مستقر شده و در مرز شلمچه نیز به همین میزان موکب مستقر شده است. خوشبختانه آن‌قدر استقبال مردم برای خدمت‌رسانی خوب بود که در خرمشهر مکان برای اسکان موکب‌ها کم آورده‌ایم.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان یادآور شد: هم‌اکنون مرز شلمچه به خاطر راه‌آهن و هواپیما که مورد استفاده مردم است، شلوغ‌تر از چذابه است.

حویزاوی در ارتباط با تعداد زائران اعزام‌شده به عتبات عالیات گفت: آمار دقیقی از زائران اعزام شده در دست نیست ولی تا روز گذشته بیش از هفت هزار نفر از مرز شلمچه گذر کرده‌اند.

وی تأکید کرد: گیت‌های صدور ویزا در مرز خرمشهر و سوسنگرد مستقر شده ولی هنوز عراقی‌ها نسبت به صدور ویزا اقدام نکرده‌اند. البته مشکلی وجود ندارد چون سفارت و کنسولگری عراق در اهواز این کار را انجام می‌دهد و ظرف امروز و فردا هم صدور ویزا در مرزها انجام خواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار