تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۵۱
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با توقف مصوبه ی افزایش 25 درصدي حق بدی آب و هواي کارکنان دولت در خوزستان؛
لقمه ی جویده شده ی بدی آب و هوا از گلوی کارمندان خوزستانی بیرون آورده شد!
... اما چند روز پيش از سوي این اداره دستوري رسيد تا افزايش 25 درصدی بدي آب و هوا که به جيب و بر روی سفره كارمندان رفته بود به صورت يك جا يا در سه قسط از حقوق آبان ماه شان كسر شود. در غير اين صورت از واریز حقوق کارمندان به اداره هاي دولتي خودداري خواهد شد!
خوزنیوز- ح. پورعبدالله : وقتي كه اسم خوزستان بر زبان مي آيد و به گوش مي رسد، شجاعت ، ايثار و شهادت رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و فداکاری های مردم خونگرم، قانع و هميشه در صحنه هاي انقلاب اسلامی تداعي مي شود.

خوزستاني كه بارها تاكيد شد:"دين خود را به اسلام ادا كرده است" خوزستاني كه با تامين 80 درصد اقتصاد نفتي، دين خود را به كشور نيز ادا كرده است. خوزستاني كه در 8 ماه از سال آب و هوايي نامساعد و گرم و شرجي همراه با گرد و غبار دارد.

خوزستاني كه بر اساس ذرات آلوده ی موجود در هوایش، از سوي "سازمان بهداشت جهانی"، مركز استان اش آلوده ترین شهرجهان اعلام مي شود؛ اما چند تن از مسوولان پايتخت نشين مان، اعلام این سازمان را قبول ندارند و آن را تكذيب مي كنند. چرا كه در گود خوزستان نيستند و لنگ شدن و حتا ضربه فنی شدن خوزستاني ها را بر اثر آلودگي هوا نمي بينند و از ديدن آن شايد عاجز اند!

متاسفانه استان خوزستان در طول 33 سال گذشته، از وجود مسوولان متخصص، متعهد، دلسوز، تلاشگر و پيگير در رده های نخست اجرايي که در احقاق حق مردم محروم خوزستان ايثار و جانفشاني كنند، محروم بوده است. مسوولاني كه منافع مردم و هم استانی های خود را بر منافع خود، (از پست وعنوان گرفته تا ميز و دفتر و دستك) ترجيح دهند و فقط براي خدا و خلق وفادارش خدمت كنند...

وقتي به سطح مديريت هاي گذشته نگاهي معمولي هم بيندازيم، به عمق خيلي چيزها- كه امروزه هم استان و هم مردم ما را رنج می دهد- پي خواهيم برد! چه رسد به اين كه بخواهيم عمق مديريت های گذشته را نگاه كنيم، که بی شک چشم های مان در جاده ی فاجعه سیر خواهد کرد..!

نفت و گازي كه از اين استان استخراج و به قول عده اي توليد(!) مي شود و تمام استان ها و شهرها و روستاهاي كشور و حتا خارج از كشور را نيز بهره مند مي سازد، اگر در دل هر استان ديگري غير از خوزستان جاري بود، تا حال آن استان و مرکزش به جای کسب مقام نخست آلودگی در دنیا، گلستان شده بود و سازمان هاي جهاني را نيز به تعريف و تمجيد وا مي داشت...

به راستي مسوولان طراز نخست استان براي رفاه حال مردم محروم- كه روي گنجي از طلاي سياه قرار گرفته اند و در فضايي آلوده از گرد و غبار و ... به سر مي برند- چه كرده اند؟!

خوب است به سخن استاندار خوزستان در 21 خرداد ماه سال جاري و به نقل از خبرگزاري مهر به پردازيم:" استاندار خوزستان شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: "مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت برای مناطق بد آب و هوا برای استان هایی مثل ما بود ولی در نهایت مجلس آن را به اکثر استان های کشور تعمیم داد."

سید جعفر حجازی افزود: "متاسفانه در لایحه پرداخت هماهنگ حقوق، تفاوت حقوق کارکنان استان خوزستان با استان های دیگر که برخوردار هستند و شرایط بد آب و هوایی ما را ندارند چندان زیاد نبود و این موضوع باعث نشد تا انگیزه کارکنان دولت برای حضور در استان خوزستان افزایش یابد."

حجازی عنوان کرد: "متاسفانه هنگام تصویب لایجه افزایش حقوق کارکنان در مجلس که شش سال پیش صورت گرفت حساسیتی در استان برای گرفتن امتیازات ویژه انجام نشد ولی با پیگیری هایی که اخیرا از سوی استانداری صورت گرفت افزایش حقوق کارکنان دولت در استان خوزستان دوباره در دستور کار قرار گرفت."

ريیس شورای برنامه ریزی استان خوزستان افزود: "بعد از پیگیری های صورت گرفته و موافقت های اخذ شده قرار است حقوق کارکنان خوزستانی تا 25 درصد افزایش یابد که این موضوع باعث می شود رغبت برای ماندگاری کارکنان دولت در استان خوزستان بیشتر شود."

همچنين معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خوزستان در دوم مرداد ماه جاري با اشاره به مصوبه هيات دولت مبني بر افزايش 25 درصد حقوق كاركنان مناطق مرزي و شرايط بدي آب و هوا گفت: "این افزایش حقوق برای کارکنان سازمان‌ها و اداراتی كه حقوق‌شان از خزانه استان تامين مي‌شود اعمال و پرداخت شده است."

سيدكريم حسيني در گفت‌وگو با ايسنا ‌خوزستان‌ با بیان این‌که افزايش 25 درصدي حقوق ثابت كارمندان مناطق مرزي به دليل شرايط بدي آب و هوا در اواخر نيمه اول سال گذشته به تصويب هيات دولت رسيده بود اظهار كرد: ‌"سازمان‌هايي كه تابع قانون خدمات كشوري هستند مشمول این مصوبه هيات دولت مي‌شوند."

نگارنده به نمايندگي از سوي كارمندان دولت (به غير از كارمندان آموزش و پرورش استان) از جناب استاندار و معاون ايشان بابت "پیگیری های استانداری براي افزایش حقوق کارکنان دولت در خوزستان كه گفته شد دوباره در دستور کار قرار گرفت." تشكر مي كند. چرا كه چهارماه نخست سال، اين افزايش حقوق شامل حال کارمندان شد و بيش از 400 هزار تومان در اين چهار ماه بدي آب و هوا گرفتند و بي خيال گرد و غبار و ... شدند اما از ماه پنجم اداره كل اقتصادي و دارايي خوزستان از اداره هاي دولتي خواست كه 25 درصد بدي آب و هوا را تا اطلاع ثانوي در حقوق كارمندان منظور نكنند؛ كه دستور اجرا شد و مبلغ اضافه شده بابت بدي آب و هوا از حقوق كارمندان كسر شد...

اما چند روز پيش از سوي این اداره دستوري رسيد تا افزايش 25 درصدی بدي آب و هوا که به جيب و بر روی سفره كارمندان رفته بود به صورت يك جا يا در سه قسط از حقوق آبان ماه شان كسر شود. در غير اين صورت از واریز حقوق کارمندان به اداره هاي دولتي خودداري خواهد شد!

نگارنده با شنيدن اين خبر و وضعيت به وجود آمده شوكه شده و نه توانايي پرسش از جناب استاندار خوزستان دارد و نه جرات عرض اندام برای علامت (؟) چشم هایش! لذا از افرادی غیر کارمند و با دل و جرات می خواهد از مقام نخست اجرايي استان سوال كند: "شما كه به هنگام تصويب لایجه افزایش حقوق کارکنان در مجلس، از نبودن حساسيت در شش سال گذشته در استان ، برای گرفتن امتیازات ویژه اظهار تاسف كرده ايد! و از پیگیری های اخیر استانداری براي افزایش حقوق کارکنان دولت در خوزستان- كه دوباره در دستور کار قرار گرفت- خبر داده ايد؟ درباره ي وضعيت اسفناك ايجاد شده در آبان ماه جاری مبني بر كسر چهار ماه افزایش 25 درصدی حقوق ثابت کارکنان دولت در خوزستان هم خبر بدهيد...

خبر افزایش حقوقی كه خرداد ماه جاري در بوق رسانه هاي جمعي كرديد و به پیگیری های استانداری بالیدید!

جناب استاندار! چه طور شد كه پیگیری های تان براي افزایش حقوق کارکنان دولت در استان خوزستان امروزه به كسر حقوق منجر شده است؛ به گونه اي كه اين افزايش حقوق كه طي چهار ماه بر روي سفره هاي كارمندان آمده بود حالا مي بايست از روي سفره ي غير رنگين آن ها برداشته شود؟!

به راستی چه چیزی رخ داده یا چه تقسیم بندی جغرافیایی صورت گرفته یا خوزستان در ردیف کدام استان های خوش آب و هوای داخلی یا کشورهای اروپایی قرار گرفته است، که پیگیری های تان به جای گذاشتن نان در سفره کارمندان، به برداشتن نان از سفره های آنان و گیر کردن لقمه در گلوی شان منجر شده است؟!

جناب استاندار! ما خوزستانی ها انسان های خیلی خوب و ساکتی هستیم و هیچ گاه از شما نمی پرسیم: "زر" استان "زرخیز" خوزستان کجا می رود؟

ما خوزستانی ها که دایم در فضاهایی آلوده به نفت و گاز و گرد و غبار به سر می بریم از "زر" این استان "زرخیز" سهمی نمی خواهیم و نداریم. چرا که، از این استان"زرخیز" "خیز" اش را برده ایم و کاری هم نداریم که"زر" اش به کجا می رود!!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۲
بي نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
4
5
باسلام ، راستي نگفتيد که آيا معلم ها هم جز اين استان هستند يا خير ؟ پس چرا اين مدت ( به گفته شما 4 ماه ) که کارکنان دولت به جز آموزش و پرورشي ها اين مزايا را دريافت مي کردند ، صداي شما به عنوان اعتراض بلند نشد ؟ همين که اين مزايا از شما کسر شد يادتان آمد که بايد حرفي زد ؟ واقعا هر کي به فکر خويشه ....
حبیبی
|
United States of America
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
4
6
چند سال پیش که مزایایی فقط به معلمان پرداخت کردند و دیگر کارمندان را بی نصیب گذاشتند، چرا صدای معلمان درنیامد که چرا به کارمندان دیگر وزارت خانه ها مزایا نمی دهید؟! در حقیقت این آموزش و پرورشی ها بودند که با اختصاص حق بدی آب و هوا به کارمندان دولت در خوزستان اعتراض کردند و باعث شدند مسوولان دولت نیز تصمیم بگیرند و حق بدب آب و هوای دیگر کارمندان را قطع و پول داده شده را پس بگیرند! در حالی که وقتی به معلمان مزایا تعلق گرفت، کارمندان وزارت خانه ها حسادت به خرج ندادند. این در حالی است که اعتبار معلمان کشوری است و اعتبار غیر معلمان، استانی. خوب است یک سوزن ابتدا به خودتان بزنید بعد جوالدوزتان را تیز کنید جناب بی نام
گردوخاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
0
5
ازدفاعی که نسبت به ماکارمندان گردوخاکی نمودیدمتشکرم حتما مسئولین سطح بالای استان برادفاع ازحقوق حقه این قبیل کارمندان محروم ازامکانات تهران بخاطرحفظ..!!؟ونمایندگان خیلی دلسوز!! برای چه نسبت به این اجحاف فاحش دم فروبستندواقعااین تشکر ازماگردخاکیهاییست که درجنگ دین خودرا ادا کردیم؟انتظارداریم جناب استاندارمجدانه به هرقیمتی ازحق دفاع کندتاحقوق کارمندان احیا شودالبته فرمانداران قدرقدرت شهرستانهاهم اقدام خواهند کرد
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
0
5
از ماست که بر ماست!!!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
2
8
جناب حبیبی کی به معلم ها مزایا داده شد که بقیه بی بهره بودن.
حمادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۳
1
5
بنده هم معلمم از شغلم هم راضیم از اینکه حق بدی آب و هوا به من تعلق نگرفت ناراحتم و از اینکه به دیگران تعلق نگرفت خوشحال نیستم ولی جهت اطلاع هم استانیهای عزیز و زحمتکش بگم که در حکم حقوقی ما نه خبری از حق مسکن هست نه ایاب و ذهاب در ضمن امسال اضافه کاری رو که هر چند ماه میدن هم قطع شد باور کنید در بعضی ادارات دولتی سرایدار با تمام احترامی که به این قشر زحمتکش دارم از من با مدرک لیسانس که مدیر دو نوبت مدرسه هستم بیشتر دریافت میکنه
saeed
|
Kazakhstan
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
3
3
عجب عدالتی ! پس کی حق معلممان را پیگیری می کنه؟
کارمند نفت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
6
2
آقایان معلم من میخوام بدونم شما از 365روز سال خداوکیلی چند روز کار میکنیدآیا شما با حوادث وخطرات نفت وگاز آشنایی دارید؟ایا شما دردمای 60درجه تابستان ویا سرمای شدید زمستان در فضای باز ویا زیر باران وآفتاب کار میکنید؟ویا....
پاسخ ها
سیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
ان موقع که ما تا 2شب برگه صحیح میکنیم وخیلی از کارهای مدرسه را در خانه باید انجام دهیم کسی ان را در نظر نمی گیرد؟ وقتی در کلاس های پر جمعیت با کولرهای خراب به سختی نفس میکشیم دما از60 درجه هم بیشتر است. اگر ساعات اختصاص داده شده به امور مدرسه که معلمان در ساعات غیر درسی انجام می دهند محاسبه شود از ساعات کاری شما بسیار بیشتر است با این تفاوت که شما شرکت نفتی ها حقوق کلانی می گیرید.
حمادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
من حاضرم در طول 365 روز صبح تا شب کار کنم و مایحتاج حداقلی زندگیم تامین شه کاری هم ندارم که به دیگران چقدر میدن نوش جانشان ولی هم وطن شما بیرون از گودی خبر نداری من معلم تابستونا میرم کارگری میکنم میدونی کارگری یعنی چه یعنی کار تو خونه مردم یعنی لوله کشی . سرویس کولر . من اینارو انجام دادم افتخار میکنم که به هموطنم خدمت کنم در ضمن شغل ما هم همچین امن نیست شده دانش آموز برام چاقو کشیده برای خودم نه کسی برام تعریف کنه شمت هم هرچی بگیری حقته خدا بیشترش کنه دزدی که نکردی کار میکنی حقوق بالا میگیری ولی اگه ساعت کاریت نصف کنن حقوقت بشه ماهی 500 متوجه میشی که معلم حاضره 18 ساعت در روز کار کنه تا شرمنده زن وبچه اش نشه
کامند گاز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
امام علی (ع) می فرماید :« من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا» هر فردی به من یک حرف بیاموزد مرا بنده خود می نماید . که این حرف از امیر مومنان ارزش و جایگاه معلم را می رساند .
اینکه جناعالی اینگونه وجدان خود را به کناری می گذارید وبه معلمان دلسوز حمله می کنید واقعا جای تعجب است و ناشکری جنابعالی را می رساند
ثانیا همکار عزیز هر شغلی شرایط خاص خود را دارد مشاغلی هست 15 روز هر ماه را کار و 15 روز استراحت دارند یا دوستانی که شیفت کار می کنند 8 روز در ماه معادل 9حدود 90 روز سال استراحت دارند که شرایط شغلی آنها نیز اقتضا می کند پس اینگونه صحبت نمودن صحیح نیست
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
0
5
دوستان عزیز مثل اینکه مسئله اصلی یادتان رفته. حالا متوجه می شوید چرا مسئولین قادرند به این راحتی حق ما را ضایع کنند. به علت اختلاف بین خودمان است. بجای اینکه بیایید به آقای استاندار و دولت انتقاد کنید که چه شد این همه تبلیغاتی که برای این چندرغاز کرید و حالا دارید پولو پس می گیرید، معلم ها و سایر کارمندها با هم درگیر شدن. حالا اگر تو اصفهان یا تهران و یا هر جای دیگری اینکار را می کردند مسولان را رها نمی کردند.
آقاای پیمان راست گفت که "از ماست که بر ماست!!! "
mis
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
1
3
کارمند نفت/معلم/کارمند بانک/کارمندان همه و همه جای خوزستان بخدا اگه هوای تنفسی وگرد وغبار هایی که ما باهاش درگیریم برای 1ساعت نه بیشتر توی تهران بود تمام سرمایه و تمام ارگانها با تمام قوا بسیج میشدن واین مشکل رو 1ساعته حل میکردن ما خودمون نمیخایم.........
تاجمیرعالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
0
4
دوستان عزیزاگر شماتوان داریدیک روز به جای من معلم بیایید بروید سرکلاس بعداین حرفهارابزنید .به آن عزیزشرکت نفتی بگویم شما که 14روز کار14روز استراحت می باشید بدون مرخصی ومرخصیها نیز جداگانه حساب می شود.شماکه به بهانه های مختلف هرچندوقت یکبار پاداشهای ملیونی میگیریددرحالی که من معلم وقتی مطالبه ای داشته باشم شاید تا چند ماه بدستم نرسد.شما که سرویسهای اختصاصی برای جابجایی دارید تا سرکار بروید ولی من معلم باید ساعتها سرجاده بایستم تا ماشینی برای رضای خدا من را به سرکارم برسم بعداز اینکه اگه دقایقی دیررسیدم مدیر ومعاون من را چپ چپ نگاه می کنند.شما که سرساعت غذا برایت می آورندولی من معلم وقتی دوتایم باشم یا باید آن روزرا روزه بگیرم یا بیسکویتی از سریدارمدرسه بگیرم تا ناهر را صرف نمایم .و..........
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
0
1
آقايون! دعوا نكنيد. حق خورها دوست دارن كه تفرقه بيندازند تا ... لااله الا الله
کارمندگرفتار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
0
1
آقایان نگران نباشیدازلای پنجره های استانداری بخصوص پنجره اتاق جناب دکترحسینی معاونت پشتیبانی یواشکی شنیده شده قراره بخاطرحرفهای شیرینی که دریادواره شهدازدند خودش وجناب استاندارباهماهنگی بعضی نمایندگان دلسوزبروندتهران رضایت جناب فروزنده معاون ریئس جمهور رابگیرندو به اوبگویندخوزستان معدن نفت وگازموردالطاف خفیه آقایان تهران نشین مرفه واقع شود دعاکنیم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
2
سلام مشکل استان ما مسوولان تنگ نظر و بی لیاقت هستند
میر محمد حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
0
1
آقایان مدیر! مطمئن باشید با تکنیک هایی که بکار میبرید فقط فرزندانتان آقازاده خواهند شد! ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
2
هدف این بود رای بدیم که تموم شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
2
اقایان شرکت نفت که ناراحت هستن می تونن جاشون با معلمان عوض کنین اون موقع می فهمین یه من ماست چقدر کره داره؟
پاسخ ها
حرف حساب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
کارمندان شرکت نفت انگار نفت ارثیه شونه.کل مملکت رو خوردن بازهم ...
کارمند بدبخت
|
Spain
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
0
0
ای خدا....
:
:
:
آخرین اخبار