تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور هیات تجاری آلمان؛
ظرفیت های سرمایه گذاری در دزفول بررسی شد
فرصت های سرمایه گذاری بی شماری در ایران وجود دارد که باید این ظرفیت ها به درستی به سرمایه گذاران خارجی معرفی شوند
فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در دزفول در شمال استان خوزستان با حضور هیات تجاری آلمان روز یکشنبه مورد بررسی قرار گرفت.

دیتر ارنست سرمایه گذار آلمانی در این نشست که در محل فرمانداری ویژه دزفول برگزار شد در سخنانی نیروی انسانی متخصص و تحصیل کرده در ایران را یک فرصت مهم که در دنیا زبانزد است دانست و افزود: فرصت های سرمایه گذاری بی شماری در ایران وجود دارد که باید این ظرفیت ها به درستی به سرمایه گذاران خارجی معرفی شوند.

وی افزود: شانس زیادی برای انجام فعالیت های اقتصادی در ایران وجود دارد که باید از این شانس ها استفاده کرد و گردشگران خارجی را از تمرکز در تهران و اصفهان به دیگر مناطق ایران از جمله دزفول کشاند.

وی که خود را وزیر بازنشسته اقتصاد برلین معرفی کرد همچنین گفت: باید کتابچه ای از ظرفیت ها و پتانسیل دزفول به زبانهای مختلف تهیه و طرح های توسعه ای نیز در آن گنجانده شود تا فرصت های سرمایه گذاری به بهترین شکل به سرمایه گذاران معرفی شوند.

پروفسور فرنک ریسپک دیگر سرمایه گذار آلمانی و استاد دانشگاه هومبلد برلین در رشته منابع طبیعی نیز در این نشست گفت:با وجود آبهای خروشان و آبهای آرام و ظرفیت های صنعتی فراوان در دزفول می توان فعالیت های بسیاری در زمینه ورزش های آبی در این منطقه انجام داد لذا باید طرح توسعه گردشگری در این شهر تدوین شود تا بر اساس آن سرمایه گذاری کرد.

وی آمادگی خود را برای همکاری در جهت تدوین طرح توسعه گردشگری دزفول اعلام کرد.

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست بابیان ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف گردشگری ، صنعتی ، کشاورزی و تاریخی گفت:سالانه حدود پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شمال خوزستان تولید می شود که یک میلیون تن آن محصول ارگانیک و سالم می باشد.

حبیب اله آصفی با بیان اینکه سطح دانش کشاورزان دزفول بسیار بالاست افزود:سالانه میلیون ها شاخه گل در دزفول تولید می شود که بخش عمده آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس ، قفقاز ، آسیای میانه ، امارات و عمان صادر می شود که می توان در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه حجم انبوهی از محصولات کشاورزی دزفول بصورت خام به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود افزود:دزفول با ظرفیت بالای کشاورزی برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی کشاورزی آماده جذب سرمایه گذار می باشد.

آصفی با بیان اینکه در دزفول به دلیل شرایط آب وهوایی،بارندگی مناسب امکان سه کشت در سال زراعی وجود دارد گفت:250 هکتار جهت احداث گلخانه هیدروپونیک در دزفول وجود دارد که از زیرساخت لازم از جمله آب،برق و آبیاری برخوردار بوده و ظرفیت تولید و صادرات به دیگر کشورها را نیز دارد ضمن اینکه در صورت جذب سرمایه گذار برای احداث گلخانه زمین به صورت رایگان واگذار خواهد گرفت.

وی افزود:در زمینه پرورش ماهی نیزامکان پرورش ماهی قزل آلا و ازون بروم در دزفول وجود دارد این درحالی است که متوسط پرورش این ماهی در دزفول از متوسط تولید دریاچه خزر که مرکز اصلی تولید این ماهی خاویاری است بیشتر است.

فرماندار دزفول با بیان اینکه خاویار تولید دزفول در حال حاضر به مصرف داخلی می رسد گفت: با ورود سرمایه گذار و افزایش ظرفیت امکان صادرات خاویار تولید دزفول به دیگر کشورهای نیز وجود دارد.

وی گفت:در زمینه گردشگری نیز دزفول در فاصله 30 کیلومتری با شوش پایتخت هخامنشیان و چغازنبیل واقع است و جندی شاپور نخستین دانشگاه تاریخ بشر نیز در دزفول قرار دارد که سالانه بین سه تا پنج هزار گردشگر خارجی را به سوی خود جذب می کند.

آصفی با توصیف ظرفیت های 250 هکتار بافت قدیم با معماری ویژه و زیبا در دزفول بیان کرد:آبشار شوی جاذبه های طبیعی ساحل رودخانه دز ، جنگل های زاگرس ، روستاهای نمونه گردشگری نیز موجب جذب گردشگر به این شهرستان شده لذا احداث هتل برای اسکان گردشگران در این منطقه با ظرفیت بالای گردشگری ضروری است.

وی به ظرفیت های حمل و نقل ریلی ، زمینی و هوایی دزفول نیز اشاره کرد و افزود:مناطقی در دزفول وجود دارد که تمام چهار فصل سال برفی است لذا با سرمایه گذاری در این مناطق و احداث تله کابین می توان به اقتصاد منطقه کمک کرد.

وی با اشاره به عبور دو خط لوله سراسری گاز و یک خط سراسری نفت از این شهرستان افزود:ظرفیت های مهمی برای احداث پالایشگاه و پتروشیمی در دزفول وجود دارد ضمن اینکه زمینه احداث پالایشگاه فراهم شده و نیازمند جذب سرمایه گذار در حوزه پتروشیمی هستیم.

فرماندار ویژه دزفول وجود نیروی کار تحصیل کرده فنی را از دیگر ظرفیت های شهرستان دزفول برای سرمایه گذاری و اجرای طرح های بزرگ اقتصادی عنوان کرد.

تیم تجاری آلمان پیش از این در زمینه احداث نیروگاه بادی در آبادان و منطقه آزاد اروند وارد عقد قرارداد شده است.

گروه تجاری آلمان همچنین در بازدید از مناطق مختلف شهر دزفول در شمال استان خوزستان از دزفول به عنوان شهری پرتحرک و زیبا نام بردند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار