تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۸۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی رامشیر برگزار شد
هماهنگی و همکاری بین دستگاهها برای اجرایی نمودن مصوبات شورای سلامت شهرستان ضروری و لازم است
خوزنیوز: هفتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان رامشیر به ریاست فرماندار و با حضور اعضای مرتبط در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ سعید فیوضی فرماندار رامشیر در این جلسه با بیان اینکه جلسات شورای سلامت به منظور حفظ، ارتقاي سلامت و بهبود كيفيت شهروندان برگزار می شود تاکید کرد: هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌ها برای اجرایی نمودن مصوبات شورای سلامت شهرستان ضروری و لازم است.

فیوضی در ادامه با اشاره به گزارشات واصله و براساس مشاهدات صورت گرفته در خصوص وجود لکه های نفتی در رودخانه جراحی اظهار داشت: متاسفانه این آلودگی چندین بار در طی سالهای اخیر در رودخانه اتفاق افتاده و بر اساس پیگیری های صورت گرفته توسط فرمانداری شهرستان و همچنین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشکل آلودگی درحال حاضر وجود ندارد لیکن احتمال اینکه در آینده شاهد اینگونه موارد باشیم متصور می باشد.

فرماندار رامشیر بابیان اینکه سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد تاکید کرد: شرکت مناطق نفت خیز جنوب جهت پیشگیری از بروز آلودگی های نفتی در رودخانه جراحی تمهیدات لازم را پیش بینی و انجام دهد.

وی همچنین بر توجه ویژه به بهداشت مدارس و فعال تر شدن کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد در شهرستان تاکید کرد.

در ابتدای جلسه نیز دکتر عباس علی شیرودی با پخش مستندی در خصوص بیماری هاری بردقت و مراقبت از افراد مبتلا تاکید کرد. سپس به اهمیت و توجه همه دستگاه‌ها به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو پرداخت  و گفت: با توجه به راههای مختلف انتقال این بیماری می طلبد که همه دستگاه‌ها با همکاری و هماهنگی همدیگر پیشگیری‌های لازم را بعمل آورند تا از انتقال احتمالی به افراد جلوگیری بعمل آید.

دکتر پرویز میرزایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این جلسه به ارائه سیاست های کلی شبکه بهداشت و درمان در زمینه  سلامت شهروندان پرداخت و اظهار داشت: برای حل مشکلات بهداشت و درمان شهرستان باید مکانیسم تمرکز جمعی در شورای سلامت اعمال شود.
:
:
:
آخرین اخبار