تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۵۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های هفته کارآفرینی در خوزستان اعلام شد
هفته جهانی کارآفرینی تنها مجموعه ای از شبکه ها، رقابتِ ایده ها و برنامه های مربی گری که برای جذب جوانان به کارآفرینی طراحی شده اند، نيست؛ بلکه تاکیدی است بر این که کارآفرینان خلاق زیادی آماده ورود به عرصه جهانی هستند
خوزنیوز: مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان اعلام كرد: هفته كارآفريني تاکیدی است بر این که کارآفرینان خلاق زیادی آماده ورود به عرصه جهانی هستند.

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائي ضمن تبريك فرارسيدن هفته كارآفريني توضيح داد: هفته کارآفرینی که از 24 تا 30 آبان ماه ( ۱۴ تا ۲۰ نوامبر) در بيشتر کشورها برگزار می شود، از اهميت زيادي برخوردار بوده و هر ساله تعدادی از موسسات و صاحبان کسب و کار در کشورهای مختلف برنامه های متنوعی را در این هفته برگزار می کنند.

وی ادامه داد: هفته جهانی کارآفرینی تنها مجموعه ای از شبکه ها، رقابتِ ایده ها و برنامه های مربی گری که برای جذب جوانان به کارآفرینی طراحی شده اند، نيست؛ بلکه تاکیدی است بر این که کارآفرینان خلاق زیادی آماده ورود به عرصه جهانی هستند.

صفایی افزود: به منظور اطلاع رساني و اعتلاي فرهنگ كارآفريني، اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعي خوزستان برنامه هايي در هفت محور و در هفت روز در سطح جامعه اجرا مي كند.

* آموزش و ترويج فرهنگ كارآفريني دانش آموزان

او گفت: در روز يك شنبه 24 آبان ماه به منظور نهادينه كردن فرهنگ كارآفريني در نوجوانان و ايجاد مهارت در سطح پايه و در بين نوجوانان ضمن هماهنگي با نواحي آموزش و پرورش اهواز مفاهيم اوليه در سطح مقطع اول دوره متوسطه توسط مربيان آموزش ديده ارايه شد.

* استارتاپ گرايند (گفت و گو با كارآفرينان موفق)

صفائي گفت: در روز دوشنبه 25 آبان به لحاظ اهميت شفاف سازي و معرفي ايده ها و روش هاي توفيق و موفقيت كارآفرينان برتر و موفق، موضوع گفتمان و محاوره با افراد ياد شده در دستوركار قرار گرفته تا بدين طريق تجارب و دانش به دست آمده به سايرين انتقال داده شود.

* توسعه كارآفريني در شهرستان خرمشهر

او افزود: نظر به اين كه شهرستان به عنوان شاخص ترين شهرستان استان از لحاظ موقعيت، شرايط و وضعيت توسعه داراي اهميت به سزايي بوده و ضرورت پرداختن به مشكل ها و چالش هاي پيش روي مردم قهرمان اين شهرستان از اولويت هاي توسعه استاني به شمارمي رود لذا ايجاد شرايط براي كارآفريني و ايجاد اشتغال براي بيكاران اين شهرستان از دغدغه هاي مهم استان به شمار مي رود به همين مناسبت در روز سه شنبه 26 آبان ماه برنامه اي براي فراهم كردن زمينه و ايجاد ساز و كارهاي لازم براي توسعه اين شهرستان مد نظر قرار گرفته است .

* نشست تخصصي با صاحب نظران كارآفريني واصحاب رسانه و جرايد

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان گفت: از آن جايي كه مجموعه فعاليت هاي انجام شده توسط اداره كل (اهداف و برنامه هاي متفاوت ومتنوع برنامه ريزي شده مرتبط با ترويج و توسعه كارآفريني ) و نتايج حاصل از اجراي برنامه هاي زمان بندي شده مي بايست از طريق اصحاب رسانه به اطلاع عموم رسانده شود بنابراين روز چهارشنبه 27 آبان اقدامات و اعلام نتايج و آمار استحصالي، با همكاري و معاضدت رسانه هاي جمعي در نشست با اصحاب رسانه ها براي اطلاع رساني لازم انجام مي شود.

* كارآفريني با رويكرد مشاغل خانگي

صفائي اظهار كرد: نظر به اهميت اقتصاد مقاومتي و نقش پررنگ زنجيره اقتصاد خرد و فعاليت هاي كسب و كار در مقياس كوچك، توسعه مشاغل خانگي و ترويج فعاليت هاي مرتبط با كارآفريني دراين حوزه يكي از موفق ترين روش هاي ايجاد اشتغال و رفع بيكاري بدون اتكاء به دولت است. در روز پنج شنبه 28 آبان ماه ضمن ايجاد پيوند ميان كارآفرينان و رشته ها و گرايش هاي مشاغل خانگي با توجه به پتانسيل هاي موجود و بومي سازي فعاليت هاي قابل انجام- كه داراي اهميت به سزايي بوده- در هفته جهاني كارآفريني، نسبت به اشاعه و گسترش دامنه فعاليت مشاغل خانگي اقدامات لازم پيش بيني شده است.

* اطلاع رساني به مردم از تريبون نمازهاي جمعه

او گفت: باعنايت به نقش بسيار مهم و کليدي كارآفريني در رشد و توسعه‌ي اقتصادي منطقه ، اتخاذ سياست پولي مناسب براي اجرايي كردن آن، تبديل منابع ارزي به سرمايه هاي مولد براي شكوفايي اقتصاد، انجام اقدامات هوشمندانه در بازارهاي جهاني، توجه به ذخاير اقتصادي و پشتوانه هاي ملي، مردمى كردن اقتصاد و به كارگيري نيروهاي فعال جامعه در اين حوزه، اجرايي شدن سیاست‌هاى اصل ۴4، توانمندسازي بخش خصوصى با همراهي دولت،كاهش وابستگی به صنعت نفت و به كارگيري درآمد آن براي سرمايه گذاري زيربنايي، توجه به صنایع دانش‌بنیان و ظرفیت هاى گوناگون ديگر در كشور، توجه به فرهنگ اقتصادي و كار و تلاش در كشور، بها دادن به سرمايه ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، کاهش وابستگي به محصولات ديگر كشورها و تلاش براي رسيدن به خوداتکايي، اتخاذ سیاست هاي ‌انقباضی در توليد محصولات غيرضروري، کنترل واردات بی رویه به کشور و محدود كردن واردات کالاهایی که مشابه ایرانی آن تولید می‌شود ، همراهی با مردم و دادن آگاهي به جامعه براي اتخاذ يك الگوي مشخص با توجه به تدابير اقتصاد مقاومتي و الهام از فرمايشات مقام معظم رهبري درنامگذاري سال هاي گذشته، مقرر شد روز جمعه 29 آبان ائمه جمعه محترم استان در خصوص اطلاع رساني و بيان اهداف و برنامه ها و تاكيدات مقام معظم رهبري نسبت به گفت و گو با مردم در نماز جمعه مساعدت هاي لازم را به عمل آورند.

* كارآفريني و استقلال مدد جويان نهادهاي حمايتي

صفائي گفت: در 30 آبان ماه كه روز پاياني هفته كارآفريني است با كمك دستگاه هاي حمايتي نسبت به ساماندهي و توانمندسازي افراد نيازمند و افراد دهك پايين جامعه، از طريق تعريف كارآفريني و اجرايي كردن روش هاي نوآور مشاغل جديد و ايجاد اشتغال نوپا به منظور ايجاد استقلال و خودكفايي اقتصادي، اقدامات عملي و برنامه ريزي هاي لازم قابل انجام است. برنامه هايي كه ضمن كاهش بارمالي دولت و خروج از وابستگي افراد به كمك هاي دولتي سبب كاهش بيكاري و افزايش اشتغال اين عزيزان مي شود.
:
:
:
آخرین اخبار