تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۶۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور اتباع خبر داد:
آغاز ثبت‌نام بیمه سلامت اتباع خارجی در خوزستان
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان از آغاز ثبت‌نام بیمه سلامت اتباع خارجی دارنده کارت آمایش و هویت مقیم استان خوزستان خبر داد
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان از آغاز ثبت‌نام بیمه سلامت اتباع خارجی دارنده کارت آمایش و هویت مقیم استان خوزستان خبر داد.

حمید سیلاوی اظهار کرد: براساس توافق چهارجانبه اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، سازمان بیمه سلامت، بهداشت و درمان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد به جهت ارائه خدمات بیمه جهت درمان اتباع خارجی مقیم استان‌ها، بسته خدمتی خدمات بستری و بستری موقت از طریق بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اخذ دفترچه بیمه سلامت برای اتباع خارجی دارنده کارت آمایش و هویت آغاز شده و اتباع خارجی واجد شرایط باید با مراجعه به مدیریت بیمه سلامت استان خوزستان نسبت به تهیه دفترچه بیمه سلامت خود و اعضای خانواده خویش اقدام کنند.

وی افزود: شرکای اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در این طرح، بهداشت و درمان و علوم پزشکی استان، مدیریت بیمه سلامت و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد هستند. طبق توافق انجام‌شده، سازمان بیمه سلامت ایران مجری طرح است و مدت اجرای طرح با توجه به مدت باقی مانده از سال میلادی از تاریخ 9 مهر سال جاری تا 11 فروردین سال 95 به مدت 6 ماه خواهد بود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با بیان این که بسته خدمتی شامل خدمات بستری و بستری موقت از طریق بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی است، عنوان کرد: کلیه اتباع افغان، عراقی و سایر اتباع خارجی دارنده کارت آمایش و هویت، مشمولین این طرح هستند.

وی ادامه داد: زمان شروع ثبت‌نام از 16 آبان ماه تعیین شده که با اجرای مقدمات کار، اتباع خارجی مشمول طرح می‌توانند به بیمه سلامت استان خوزستان مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سیلاوی اظهار کرد: کلیه دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران در سراسر استان محل ثبت‌نام بوده و مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام شامل کارت هویت و یا آمایش معتبر سال 1394، یک قطعه عکس 4×3 و هزینه صدور دفترچه (10 هزار ریال) و هزینه حق بیمه است.

وی گفت: هزینه حق بیمه شش ماهه برای بیماران خاص رایگان و برای اقشار آسیب‌پذیر به ازای هر نفر 243 هزار ریال و برای اقشار غیرآسیب‌پذیر به ازای هر نفر 972 هزار ریال است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان افزود: بیماران خاص شامل بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام.اس هستند.

وی گفت: پرداخت فرانشیز برای مشمولان این طرح، همانند ایرانیان است بنابراین همه شرایطی که برای یک تبعه ایرانی با داشتن بیمه سلامت فراهم است، شامل اتباع خارجی مقیم استان خوزستان نیز می‌شود. ضمن این‌که هزینه درمان بیماران خاص و اقشار آسیب‌پذیر که از تاریخ 9 مهر سال جاری به بعد از بیمارستان‌های دولتی خدمات دریافت کرده‌اند، پس از اخذ کارت یا دفترچه بیمه توسط سازمان بیمه سلامت ایران قابل پرداخت خواهد بود.

سیلاوی در خصوص چگونگی ثبت‌نام و اخذ دفترچه درمان عنوان کرد: ثبت‌نام به صورت انفرادی است و هر یک از اعضا خانواده باید تک‌تک ثبت‌نام شده و دفترچه تهیه کنند که این امر می‌تواند توسط سرپرست خانوار انجام شود.

وی ادامه داد: چنانچه مشمولان از بیماران خاص هموفیلی، تالاسمی، دیالیز، پیوند کلیه و ام.اس باشند، دفترچه‌ای به نام آنان داده خواهد شد و تنها باید هزینه مربوط به چاپ دفترچه (10 هزار ریال) را پرداخت کنند و از پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به درمان بیماری خاص خود معاف هستند. سایر مراجعات طبق تعرفه‌های مربوطه محاسبه می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: اگر افراد آسیب‌پذیر باشند باید مبلغ 243 ریال به ازای هر نفر برای حق بیمه مدت 6 ماهه و 10 هزار ریال برای چاپ دفترچه یا کارت بیمه پرداخت کنند. سایر پناهندگان در صورتی که از دو گروه فوق نیستند، باید مبلغ 972 هزار ریال برای هر نفر به عنوان حق بیمه 6 ماهه و 10 هزار ریال مربوط به صدور دفترچه پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: تعیین گروه‌های بیماران خاص، آسیب‌پذیر و غیرآسیب‌پذیر بر عهده اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان است که مراحل انجام کار با توجه به سوابق موجود در پرونده اتباع خارجی مقیم، تهیه و در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته است. برای افرادی که سابقه بیماری خاصی دارند، ارائه گواهی از جانب پزشک معرفی شده توسط بیمه سلامت ضروری است.

سیلاوی افزود: با توجه به این که ادامه اجرای این طرح برای سال 2016 نیز مدنظر قرار گرفته است، ضروری است اتباع خارجی مقیم استان خوزستان هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. با توجه به توافق صورت گرفته، ارائه خدمات به اتباع خارجی دارنده کارت آمایش و هویت در مراکز بهداشتی و درمانی وابسته به دولت صرفا به دارندگان دفترچه بیمه سلامت صورت خواهد گرفت. بنابراین، توجه به بار مالی مراجعه به بیمارستان‌ها برای اتباع خارجی مقیم استان، تهیه دفترچه می‌تواند کمک بزرگی در کاهش هزینه‌های درمان داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار