تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
9 هزار زائر برای شرکت در اربعین از مرز شلمچه خارج شدند
از ابتدای ماه صفر 22 آبانماه تاکنون بیش از 9 هزار زائر برای شرکت در آیین اربعین از طریق این مرز به عراق سفر کرده اند
مدیر پایانه مرزی شلمچه از افزایش تعداد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: از ابتدای ماه صفر 22 آبانماه تاکنون بیش از 9 هزار زائر برای شرکت در آیین اربعین از طریق این مرز به عراق سفر کرده اند.

جمال حمیدی سه شنبه گفت:  طی چند روز گذشته افزایش 20 درصدی حضور زائران از مرز شلمچه برای حضور در عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) را شاهد هستیم و در این راستا نیز اقدامات مثبتی برای تسهیل عبور آنها اتخاذ شده است.

وی افزود: روز گذشته -دوشنبه- حدود سه هزار و 70 زائر و یکشنبه هفته جاری نیز دو هزار و 340 زائر از مناطق مختلف کشور به منظور شرکت در اربعین حسیینی از مرز بین المللی شلمچه عبور کردند.

حمیدی در ادامه سخنانش از پیشرفت 70درصدی ساخت بزرگترین پایانه مسافری مرزی کشور در شلمچه خبر داد و گفت: به منظور آسان شدن خروج زائران، این پایانه به صورت موقت تجهیز شده و تا چند روز آینده همزمان با افزایش حضور زائران اربعین به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این سالن با 9 هزار و 800 متر زیربنا و یک هزار و 500 متر فضای اداری با اعتباری بیش از 140 میلیارد ریال در حال تکمیل است و پیش بینی می شود برای تکمیل آن بیش از 240 میلیارد ریال هزینه داشته باشد.

مدیر پایانه مرزی شلمچه ادامه داد: هم اکنون بتن ریزی و دیوار کشی این سالن به پایان رسیده و برای تسهیل عبور زائران 12 گیت با 24 کاربر پیش بینی شده که در صورت نیاز، امکان افزایش کاربران نیز وجود دارد.

وی گفت: تردد در مرز شلمچه روان است و مشکلی برای ورود و خروج به مرز وجود ندارد.

خوزستان دارای دو نقطه مرزی شلمچه و چذابه است که از طریق این منطقه زائران به عتبات عالیات سفر می کنند پیش بینی می شود در اربعین امسال بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این دو نقطه به سوی کربلا عزیمت کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار