تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد برگزار شد
۲۶ آبان ماه در ذهن مردم ما روشن و ماندگار است. روزی که رزمندگان و شهدای ما به‌ خصوص شهدای منطقه در عملیات شکست حصر سوسنگرد به‌ منظور حفظ و حراست از میهن، سرزمین و خانواده خود حماسه آفریدند و به شهادت رسیدند
مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد با حضور مردم و رزمندگان دفاع مقدس صبح امروز برگزار شد.

جاسم مجیدی پور فرماندار دشت آزادگان صبح امروز سه شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز حصر سوسنگرد اظهار کرد: ۲۶ آبان ماه در ذهن مردم ما روشن و ماندگار است. روزی که رزمندگان و شهدای ما به‌ خصوص شهدای منطقه در عملیات شکست حصر سوسنگرد به‌ منظور حفظ و حراست از میهن، سرزمین و خانواده خود حماسه آفریدند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: در طول دوران هشت‌ساله دفاع مقدس، تمام فرزندان این منطقه از سوسنگرد، بستان و هویزه قدم در راه دفاع از خاک پاک میهن نهادند و در این راه جان‌فشانی‌ها کردند.

فرماندار دشت آزادگان عنوان کرد: با توجه به اینکه ۲۶ آبان روز بسیار عزیزی برای کل کشور است؛ تدارکات خوبی برای هر چه بهتر برگزار شدن این روز دیده شده و در این روز ما افتخار میزبانی ۴۰۰ نفر از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس را داریم که برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند.

مجیدی پور بیان کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق استانداری خوزستان و به‌ ویژه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری صورت گرفته، امید است که بتوانیم بزرگداشت این روز را به نحو شایسته‌ای برگزار کنیم که جوابگوی فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های مردم این منطقه در آن سال‌ها باشد.

وی ادامه داد: هر چند که کار من در این شهرستان، مسئولیت سنگینی بر عهده من گذاشته اما تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم در حد و شأن شهدا و جایگاه آنها انجام خواهم داد.

در این مراسم علاوه و فرماندهان سپاه استانی و کشوری، ۴۰۰ نفر از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا نیز حضور داشتند.

شهرستان مرزی دشت آزادگان شامل بخش‌های هویزه و بستان با مرکزیت شهر سوسنگرد است. این شهرستان در ۵۵ کیلومتری غرب اهواز واقع شده و از این منطقه تا بستان ۳۰ کیلومتر و تا مرز چزابه ۵۵ کیلومتر است.

شهر سوسنگرد یکی از شهرهای تابع شهرستان دشت آزادگان است که در اوائل جنگ کنترل آن به دست دشمن بعثی افتاد ولی با توجه به اینکه این شهر برای تصرف شهر اهواز توسط دشمن  بسیار مهم و حیاتی بود خارج شدن آن از دست دشمن برای رزمندگان ایرانی بسیار حائز اهمیت بود و سرانجام با ازخودگذشتگی آنها با تعداد نیروها و ادوات جنگی بسیار کمتر از دشمن باعث شد این شهر در ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ از دست دشمن خارج شود و این‌گونه رویای تصرف مرکز خوزستان از سوی عراقی‌ها با فداکاری سربازان ایرانی نقش بر آب شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار