تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۷۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي عنوان کرد:
53 واحد تعاوني در استان در حال فعاليت اند
‌53 واحد تعاوني در قالب خوشه هاي صنعتي آبزي پروري در استان در حال فعاليت اند و حدود 7 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم با اين حوزه در ارتباط هستند
خوزنیوز: مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: ‌53 واحد تعاوني در قالب خوشه هاي صنعتي آبزي پروري در استان در حال فعاليت اند و حدود 7 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم با اين حوزه در ارتباط هستند.

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائي گفت: در استان اولين برنامه توسعه خوشه اي در سال 83 با خوشه بندي صنايع نفت،گاز و پتروشيمي آغاز شد و بعد از آن نيز خوشه هاي ديگري مانند خرما و آبزي پروري در استان ايجاد شد.

او با اشاره به اهميت خوشه آبزي پروري در ارتقاي بنيه آبزي پروران، پرورش محصولات جديد و توسعه بازارهاي داخلي و خارجي گفت: محصولات توليدي خوشه هاي صنعتي آبزي پروري در استان، دسته محصولات ماهيان گرمابي، ماهيان سردابي و ميگو است كه شامل ماهي هاي آمور،كپور، فيتوفاگ و بيگ هد است.

صفائي با معرفي فعالان خوشه آبزي پروري در استان گفت:‌ پژوهشكده آبزي پروري جنوب كشور، اتحاديه شركت هاي تكثير و پرورش آبزيان خوزستان، شركت تعاوني كارون آبزيان شوشتر، شركت تعاوني 60، شركت تعاوني آبنوس خرمشهر، شركت ماهيان خاوياري حنطوش زاده از جمله فعالان بخش تعاوني هستند كه در قالب خوشه هاي آبزي پروري فعاليت مي كنند.

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان در پايان اظهار اميدواري كرد: اتحاديه‌ها و تعاوني هاي آبزي‌پروري با هم‌افزايي و توسعه پايدار، در قالب خوشه آبزي‌پروري، در توسعه توليد آبزيان در استان نقش خود را ایفا کنند.
:
:
:
آخرین اخبار