تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۷۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت‌الله موسوی‌جزایری:
زیارت اربعین، سنتی نبوی و محمدی است
سنت اربعین، یک سنت شیعی نیست، بلکه سنتی نبوی و محمدی است و زیارت اربعین از علائم مؤمنان است
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: سنت اربعین، یک سنت شیعی نیست، بلکه سنتی نبوی و محمدی است و زیارت اربعین از علائم مؤمنان است.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در آیین‌ رونمایی از پرچم اباعبدالله(ع) که روز سه شنبه 26 آبان‌ماه در پایانه مرزی چذابه برگزار شد، از استاندار خوزستان برای دستور پیگیری اقدامات مربوط به خدمات به زائران اربعین حسینی و از ائمه جمعه سوسنگرد، حمیدیه، هویزه و زیرمجموعه آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

زیارت اربعین، سنتی نبوی و محمدی است

وی گفت: مسئولان وظیفه عاشقی خود را نسبت به سیدالشهدا(ع) انجام دادند و در طول این چند ماه جبران قصوراتی که در کارهای گذشته وجود داشته است، انجام شد. در این مدت برنامه‌ریزی‌های منظم، دقیق و اصولی انجام گرفت تا زائران امام حسین(ع) به راحتی به زیارت بپردازند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) بشارت دادند بارگاه فرزندم زیارتگاه عاشقان ولایت می‌شود، گفت: تا زمانی که صدام بر روی کار بود هیچ کس اجازه نداشت به زیارت امام حسین(ع) برود اما اکنون شما مصادیق فرمایش خاتم‌الانبیاء(ص) هستید و به وسیله ملت ایران مظلومیت اهل‌ بیت(ع) جبران می‌شود.

آیت‌الله موسوی‌جزایری افزود: همچنین، همسایه ما ملت عراق نیز با شیعیان مخلص خود در این راستا پیشتاز است. از همین جا به برادران اهل سنت می‌گویم که این سنتی شیعی نیست بلکه سنتی نبوی و محمدی است؛ زیارت اربعین از علائم مؤمنان است.

وی در ادامه سخنان خود به توضیح فلسفه برافراشته شدن بیرق امام حسین(ع) در مرز چذابه پرداخت و گفت: آخرین یاور امام حسین(ع) که در کربلا به شهادت رسید حضرت ابوالفضل(ع) بود و پس از ایشان پرچم امام حسین(ع) بر زمین افتاد و اکنون با این اقدام همه آمده‌اند تا بگویند پرچم اباعبدالله‌(ع) همواره برافراشته است و هیچ‌گاه بر زمین نمی‌افتد.

امام‌جمعه اهواز در پایان عنوان کرد: کلیه مردم خوزستان خدمتگزار زوار امام حسین(ع) هستند.

در این آئین، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان، نیز عنوان کرد: ارائه خدمات در دو مرز شلمچه و چذابه با کیفیت مطلوب ارائه می‌شود.

وی گفت: به‌منظور ارائه این خدمات هشت کمیته در استان تشکیل شد. همچنین، مواکب به صورت خودجوش و مردمی اقدامات خود را انجام دادند. در طول یک ماه گذشته بازسازی جاده‌های مواصلاتی به دو مرز، تأمین پارکینگ، تجهیز آب و برق و زیرسازی برای مواکب صورت گرفت.

شاهوارپور بیان کرد: پس از 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به خواست مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) پرچم پرافتخار حسینی امروز به اهتزاز درآمده است.
:
:
:
آخرین اخبار