تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۰۸۷۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیدخلف موسوی در جمع شهرداران مناطق اهواز:
جلوی تخلفات کوچک را بگیرید که به مفسده های بزرگ تبدیل نشود
دغدغه بزرگ من سالم سازی سیستم شهرداری است که راهش شفاف سازی خدمات، درآمدها و مطالبات است ، البته برخورد با افراد متخلف نیز در این زمینه موثر است
جلسه دوره ای شورای مناطق شهرداری اهواز با حضور سیدخلف موسوی شهردار اهواز، قائم مقام، معاونین و شهرداران مناطق در محل شهرداری منطقه شش اهواز برگزار شد.

شهردار اهواز با اشاره به اقدامات گسترده و بسیج امکانات شهرداری برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: نظام ما استمرار حرکت انبیاست و خدمت در این نظام، توفیق بزرگ محسوب می شود. وظیفه شهرداری تنها فعالیت های عمرانی و خدماتی نیست چرا که بی توجهی به معنویات و اخلاقیات در جامعه انسانی می تواند روند توسعه و رشد و رضایتمندی را نیز متوقف سازد.

جلوی تخلفات کوچک را بگیرید که به مفسده های بزرگ تبدیل نشود

 موسوی ادامه داد: شهرداران مناطق صف اول ارتباطی با بدنه و آحاد مردم و شهروندان هستند. نبض خدمت شهرداری در مناطق می تپد، لذا اگر به قضاوت افکار عمومی معتقدیم این سنجش و محک فعالیت ها و اقدامات به وسیله شهروندان در مناطق شهرداری حادث می شود. شهردار اهواز کارآمدی، کاربلدی، سلامت کاری، اخلاق دینی ، وجدان کاری، انضباط ، خلاقیت و سختکوشی را از ویژگی های اولیه مدیران مناطق دانست و اضافه کرد: مردم، ولی نعمتان مسئولان هستند، این فرمایش گوهربار امام راحل نه یک تعارف که یک واقعیت است، به همین جهت برگزاری ملاقات های مردمی، توجه به تماس های مردم با نشریات ، خبرگزاری ها و رسانه ملی و سامانه پاسخگویی 137 یا نامه استانداری باید از برنامه های روزانه و هفتگی شهرداران مناطق و مدیران شهرداری باشد و من نمی گویم همه وقت خود را به این امر اختصاص دهید اما یک مراجعه کننده به شهرداری در یک منطقه اگر خواهان ملاقات با شهردار یا مدیر قسمت مربوطه بود، باید بتواند به خواسته خود برسد حتی اگر در مواجهه با مدیر با پاسخ منفی قانونی روبرو شود.

سیدخلف موسوی ادامه داد: تکبر در برابر شهروندان، عین فرعونیت و رفتاری طاغوتی است، باید در برابر مردم بویژه مستضعفین با خشوع، پاسخگو و منعطف عمل کرد البته با قاطعیت می گویم که در عین حال با تعدی کنندگان به بیت المال ، زیاده خواهان و گردنکشان باید بدون اغماض، قانونی و از موضع قدرت روبرو شد.

 شهردار اهواز در ادامه با اشاره به حمایت های اعضای شورای شهر از مدیریت شهری خاطرنشان ساخت: شورا، ناظر شهرداری است که با رای مردم و برآیند آرا و نظرات عمومی است و معتقدم تفکر شورایی برآمده از دین مبین اسلام و مبتنی بر آموزه های اسلامی و قانون اساسی است.

وی افزود: اهل تعارف نیستم و با صداقت می گویم کلیت شورای چهارم اهواز در پی کار و خدمت هستند. البته طبیعت کار شورا، انتقاد، نظارت و بازرسی است . عمل به این موارد را وظیفه اعضای شورا می دانم و انتظار دارم مدیران شهرداری با سعه صدر و جدیت، شورا را در عمل به این رسالت قانونی و شرعی یاری رسانند.

سیدخلف موسوی در توضیح همراهی اعضای شورا با مدیریت شهری گفت: پس از اینکه در ماههای گذشته شاهد بی مهری در تخصیص درآمدهای مالیاتی و عوارض مربوط به آلایندگی و شرکت ها بودیم، تک تک اعضای شورا با نطق، مصاحبه ، رایزنی حضوری و تماس های تلفنی و مکاتبه، نگرانی و آمادگی خود را برای رفع این مشکل اعلام می کردند و من شهادت می دهم که دغدغه خدمت و جلب رضایت عمومی در اعضای شورا یک سرفصل جمعی، کار بین فراکسیونی و صدای همدلی است که از همه شورا شنیده می شود.

شهردار اهواز خطاب به شهرداران مناطق، فرصت خدمت به مردم را گذرا و محدود دانست و  با تاکید بر درآمدزایی در حوزه شهرداری و تحقق بودجه گفت: کاهش درآمدها به کندی پروژه ها می انجامد و این یعنی کاهش رضایتمندی عمومی. البته شهردای پویا نباید تک بعدی بماند و اینکه با تکیه بر درآمدزایی صرف از بخش های مهمی چون حمل و نقل ، خدمات شهری و کارهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی غافل شویم ، ما را به توسعه پایدار نمی رساند.

موسوی ادامه داد: دغدغه بزرگ من سالم سازی سیستم شهرداری است که راهش شفاف سازی خدمات، درآمدها و مطالبات است. البته برخورد با افراد متخلف نیز در این زمینه موثر است.

شهردار اهواز با انتقاد شدید از برخی بی توجهی ها و کم کاری ها گفت: آیا شهرداران مناطق بازدیدهای روزانه و گشت زنی ندارند؟ پس چرا یک چاله به معضل منطقه تبدیل می شود؟

وی گفت: به صراحت می گویم شهردار منطقه نباید آرام و راحت بنشیند وقتی یک مشکل در آن منطقه وجود دارد که با بازدید میدانی قابل مشاهده است.

موسوی تاکید کرد: چرا برای رنگ آمیزی و زیباسازی مناطق تا آخر سال صبر می کنیم در حالی که لزوم ایجاد نشاط اجتماعی و امید به آینده در جامعه مستلزم توجه به زیبایی شهر در طول سال است.

شهردار اهواز در جمع مدیران مناطق، نظارت بر روشنایی پارک ها، میادین و خیابان های اصلی و فرعی را وظیفه مدیران مناطق دانست و تاکید کرد: لکه گیری، رفع مشکلات معابر و پیاده روها،  اصلاح هندسی، خط کشی ها، روشنایی شهر و بهسازی پارک ها اقدامات کوچکی هستند که مورد توجه مردم می باشند و با توجه به اختیاراتی که به شهروندان مناطق تفویض کرده ام ،شهرداران مناطق نباید برای رفع مشکلات مردم منتظر دستور من بمانند.

وی با توجه به شرایط آب و هوایی بر توجه به توسعه فضای سبز و گلکاری میادین، بلوارها و پارک های سطح شهر تاکید کرد و گفت: تنوع فضای سبز، پرهیز از تک گیاهی و استفاده از گونه های طبیعی سازگار با شرایط آب و هوایی در شهر اهواز و در عین حال حفظ وضعیت موجود فضای سبز، اهتمام جدی به کمربند سبز اهواز، جلوگیری از تخریب فضای سبز و اصلاح استفاده از آب شرب شهری در آبیاری فضای سبز باید به عنوان الزامات راهبردی ، پیش روی شهرداران مناطق باشد.

سیدخلف موسوی با اشاره به گزارشاتی که درخصوص تخریب فضای سبز و قطع اشجار در برخی مناطق به دست وی رسیده است، گفت: گاهی سال ها وقت و هزینه صرف شده تا یک درخت سایه ساری پیدا کرده و به رشد برسد، حتی قطع یک درخت را به طور غیر اصولی تحمل نمی کنیم. این در حالی است که در برخی نقاط اداره برق اقدام به قطع اشجار نموده که ضمن جلوگیری و توقف این روند باید مراتب به مراجع ذیصلاح قانونی اعلام و پیگیری شود.

شهردار اهواز خواستار نظارت جدی ، دقیق و بدون مسامحه بر قراردادهای نگهداری فضای سبز شد و گفت: اینگونه نباشد که اگر قراردادهای فضای سبز لغو شود ، آب از آب تکان نخورد.

 وی به پیمانکاران فضای سبز شهرداری درخصوص کم کاری و تخلف هشدار داد و خطاب به شهرداران مناطق اظهار داشت: همه آیتم های قراردادهای فضای سبز وفق قانون و مقررات باید رعایت شود، در صورت تخلف و کم کاری، پیمانکار را جریمه و در نهایت خلع ید نمایید.

موسوی افزود: به طور میانگین در ماه 14 میلیارد تومان توسط شهرداری به پیمانکاران تنظیف و فضای سبز پرداخت می شود ولی متاسفانه هنوز تحولی که مدنظر من هست اتفاق نیفتاده است و به نظرم یکی از دلایل، عدم نظارت های کافی است بنابراین در همین جا عرض می کنم اگر واقعا مدیری در زیرمجموعه وجود دارد که در هر سطحی کم کاری می کند یا خدای نکرده دچار بلیه فساد یا دخل و تصرف شده است، حتی یک لحظه در تغییر و جابجایی آن شک نکنید در غیر این صورت شما به عنوان شهردار منطقه مسئول عواقب و تبعات تصمیمات غلط مدیر متخلف زیرمجموعه خواهید بود.

شهردار اهواز تاکید کرد: آدم های سالم را شناسایی و نصب کنید ، از مدیریت های پایین دست غافل نشوید، نگویید مسئولیت کوچکی دارد چرا که اگر شیطان از خاکریز اول رد شد دیگر نمی توان تضمینی به سلامت کار داشت. محکم جلوی تخلفات کوچک در سیستم را بگیرید که می تواند به مفسده های بزرگ تبدیل شود.

سیدخلف موسوی به شهرداران مناطق دستور داد: با شدت و قدرت جلوی تخلیه زباله و نخاله در تمام سطح شهر اهواز را بگیرید چرا که این مسائل کوچک همه کارهای زیربنایی که در شهرداری صورت می گیرد را زیر سئوال می برد.

شهردار اهواز بر حضور مدیران مناطق در ساعات اداری در محل کار تاکید نمود و گفت: جلسات، بازدیدها و مراسمات را بگذارید برای بعد از تایم اداری و در ساعات مشخص شده در محل کار حاضر باشید.

 وی در پایان، مبلمان و مناظر عمومی را پیشانی خدمات شهرداری دانست و ضمن تاکید بر حمایت از تولیدات بومی خاطرنشان ساخت: خرید کالای با کیفیت و خدمات را از داخل استان انجام دهید و همه الزامات قانونی را به دقت رعایت کنید.
:
:
:
آخرین اخبار