تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۷۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختتامیه اولین همایش ملی «بررسی ابعاد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری» برگزار شد
در دبیرخانه این همایش ۲۶۵ مقاله دریافت شد که ۶۵ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۰۳ مقاله برای ارایه پوستری پذیرفته شدند و ۹۷ مقاله نیز از نگاه هیات داوران مردود اعلام شد
خوزنیوز: در اختتامیه اولین همایش ملی بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام دکتر قمشی، دبیر علمی این همایش به ارایه گزارشی از کمیته علمی و فرایندهای کاری انجام شده پرداخت.

اختتامیه اولین همایش ملی «بررسی ابعاد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری» برگزار شد

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر مهدی قمشی اظهار کرد: حدود یک سال پیش استاندار خوزستان پیشنهاد برگزاری یک همایش علمی در مورد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را داد. این همایش به دنبال این بود که با برخورداری از نظرات و تحقیقات اندیشمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها از مزایا، معایب، راهکارهای علمی و تجارب آن‌ها، زمینه های لازم را برای ادامه اجرای طرح توسط شرکت جهاد نصر فراهم آورد.

وی ادامه داد: قرار بود همایش در اسفندماه ۹۳ برگزار شود و مقدمات دریافت مقالات علمی نیز مهیا شده بود اما به پیشنهاد هیات علمی و اجرایی، زمان آن به تعویق افتاد تا فرصت بهتری برای دریافت مقالات بیشتر و با کیفیت‌ بهتر فراهم شود.

دبیر علمی  همایش ملی بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام   افزود: این همایش هفت محور اصلی اعم از بررسی منابع آب، مسایل کشاورزی، زیست محیطی، فرهنگی، اقتصادی و فنی و مهندسی و زهکشی و مدیریت زه آب ها،  طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را دنبال می کند. از این رو از هشتاد نفر از اندیشمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها به عنوان هیات علمی دعوت شد تا در کمیته ی علمی و هیات داوران حضور داشته باشند و در چهار روز مقالات را داوری کنند.

قمشی بیان کرد: در دبیرخانه این همایش ۲۶۵ مقاله دریافت شد که ۶۵ مقاله برای ارایه شفاهی و ۱۰۳ مقاله برای ارایه پوستری پذیرفته شدند و ۹۷ مقاله نیز از نگاه هیات داوران مردود اعلام شد. هرچند که بسیاری از این مقالات رد شده دارای کیفیت بالایی بودند اما به دلیل تاکید ما بر نگاه هیات داوران و کمیته علمی، نظرات داوران را بر نظرات شخصی ارجح دانستیم و همه ی فرایند داوری را بر اساس اصول مشخص شده پیگیری کردیم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: ارایه مقالات شفاهی با کیفیت بالا برگزار شد و برگزاری سه کارگاه آموزشی، نمایشگاه تخصصی و نیز نشست تخصص های آبیاری به همت دوستان بسیار مطلوب برگزار شد و به کیفیت همایش افزود.

وی در پایان گفت: جا دارد از کمیته اجرایی این همایش، دانشگاه شهید چمران اهواز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان، جهاد کشاورزی استان، سازمان حفاظت محیط زیست استان، داشگاه های آزاد و علمی و کاربردی و شرکت جهاد نصر که در برگزاری منظم و با کیفیت این همایش نقش موثری داشتند سپاسگزار باشیم.

به گزارش خوزنیوز؛ صبح امروز اختتامیه اولین همایش ملی بررسی ابعاد طرح 550 هزار هکتاری اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام به همت موسسه جهاد نصر، مجری طرح 550 هزار هکتاری اراضی استان خوزستان و ایلام در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد.
:
:
:
آخرین اخبار