تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۸۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنگره جندی شاپور در دزفول به سال آینده موکول شد
کنگره بین المللی جندی شاپور قرار بود با حضور میهمانان خارجی بهمن ماه امسال برگزار شود اما بنا به تصمیم کمیته تمدن و فرهنگ شورای انقلاب فرهنگی زمان برگزاری کنگره جندی شاپور به پاییز سال آینده موکول شد
رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از به تاخیر افتادن زمان برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی این کنگره پاییز سال آینده برگزار می شود.

کنگره بین المللی جندی شاپور قرار بود با حضور میهمانان خارجی بهمن ماه امسال برگزار شود.

محمدرضا عصاری روز پنجشنبه افزود: بنا به تصمیم کمیته تمدن و فرهنگ شورای انقلاب فرهنگی زمان برگزاری کنگره جندی شاپور به پاییز سال آینده موکول شد.

وی با اشاره به اینکه معرفی دانشگاه جندی شاپور بعنوان قدیمی ترین مرکز علمی جهان با 1800 سال قدمت از جمله اهداف این کنگره می باشد گفت: زمان کافی برای معرفی این دانشگاه علمی و برگزاری کنگره ای در شان و منزلت آن وجود نداشت همچنین به دلیل اینکه مقامات فرهنگی کشور توجه خاصی به این کنگره داشتند لذا برگزاری این کنگره به تاخیر افتاد.

عصاری گفت:  برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول در پاییز سال آینده در شورای سیاست گذاری کنگره جندی شاپور که شنبه هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد نیز به تصویب خواهد رسید.

دانشگاه جندی شاپور که اکنون تنها بقایایی از آن در اطراف شهر دزفول برجای مانده در عصر ساسانیان در 1800 سال پیش ، نخستین مرکز علمی جهان بود که رشته های پزشکی ، فلسفه و نجوم در آن تدریس می شد.

معرفی پیشینه 1800 ساله آموزش عالی در ایران را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره می باشد.

طبق مستندات تاریخی موجود در شهر باستانی جندی شاپور دزفول ، نخستین نظام نامه آموزش عالی در 1800 سال پیش در دانشگاه جندی شاپور شکل گرفت.

نخستین دانشگاه جهان به دستور شاپور اول ساسانی در این شهر تاسیس شد.

دانشگاه جندی شاپور در عصر خود معتبرترین مرکز علمی جهان بود که رشته هایی چون پزشکی و نجوم در آن تدریس می شد.

آثار برجای مانده این شهر در 24 شهریور سال 1310 به شماره 46 در ردیف آثار ملی به ثبت رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار