تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۸۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی:
دزفول در آینده نزدیک به شبکه ریلی متصل می‌شود
درآینده نزدیک، شهرستان دزفول به شبکه ریلی متصل شده و آزاد راه از آن عبور خواهد کرد
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: درآینده نزدیک، شهرستان دزفول به شبکه ریلی متصل شده و آزاد راه از آن عبور خواهد کرد.

عباس پاپی زاده عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از پروژه فولاد دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معاون وزیر در این سفر، پیگیر موضوعاتی از جمله تامین تسهیلات و آب و برق کارخانه فولادبوده و تاحدودی این مسائل حل شده است. ضمن اینکه مقرر شده مدیرعامل این کارخانه در تهران نیز جلساتی را با معاون وزیر برگزار کند تا مشکلات افتتاح فاز اول این کارخانه برطرف شود.

وی، افق شهرستان دزفول در توسعه صنعت را مثبت دانست و عنوان کرد: هرچند استعداد دزفول در حوزه کشاورزی است اما ما از توسعه صنعت نیز استقبال کرده ایم و با توجه به اینکه دزفول در آینده نزدیک به شبکه ریلی وصل خواهد شد و آزاد راه از این شهر عبور خواهد کرد، وجود یک سری زیر ساخت ها همانند فرودگاه باعث شده تا بتوانیم در حوزه صنایع پیشرفت های خوبی داشته باشیم.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال گذشته حرکت خوبی در دزفول در راستای صنعتی شدن انجام گرفته است، افزود: این حرکت می تواند در راستای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده شهرستان کمک های فراوانی کند.

پاپی زاده با اشاره به اینکه در خصوص جذب سرمایه گذار کارخانه فولاد مذاکرات خوبی صورت گرفته است، گفت: در بحث پتروشیمی و پالایشگاه نیز اقدامات خوبی انجام شده و اميدوار هستیم تا در یک سال آینده برخی از این طرح ها آغاز شوند.

پیشرفت ۵۰ درصدی کارخانه فولاد

مدیرعامل کارخانه فولاد دزفول نیز با بیان اینکه فاز اول این کارخانه پیشرفت ۷۵ درصدی دارد، اظهار کرد: به طور کلی این پروژه پیشرفت ۵۲ درصدی دارد و امیدوار هستیم در ايام عید نوروز تست سرد فاز اول کارخانه آغاز شود ضمن اینکه زمان تولید نیز در خرداد و یا تیرماه سال آینده است.

محمد جابريان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۵ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند، افزود: پیش بینی می شود در دوران بهره برداری بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار شوند.

وی، اعتبار ساخت کامل این کارخانه را ۴۳۰ میلیون یورو عنوان کرد و افزود: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه ریالی در این کارخانه صورت گرفته ضمن اینکه تمام تجهیزات پیشرفته نیز خریداری شده و موجود هستند. برخی از وسایل که در گمرگ قرار دارند نیز به زودی ترخیص می شوند.

مدیرعامل کارخانه فولاد دزفول همچنین درخصوص شایعه جذب نیروهای غیربومی در این کارخانه اظهار کرد: ما نباید به جز دزفول از جای دیگری نیرو جذب کنیم چرا که استخدام نیروهای غیربومی از شهر و استان های دیگر حتی راندمان کاری را نیز پایین می آورد.

جابريان با اشاره به اینکه کارخانه فولاد توانایی تولید ۹۰۰ هزار تن فولاد را خواهد داشت، گفت: در این پروژه يک کارخانه فولاد نورد سنتی ۴۵۰ هزار تنی و یک نورد ذوب ۴۰۰ هزار تن خواهیم داشت.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار