تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۹۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد 136 درصدی نرخ بلیط اتوبوس خوزستان و ایلام در ایام اربعین
نرخ بلیط اتوبوس و هواپیما یکی شد/ افزایش نرخ بلیط اتوبوس غیر قانونی است
در حالی که در یکی از سایت های فروش بلیط هواپیما بلیط پرواز های تهران به ایلام در ایام اربعین با نرخ حدود 130 هزار تومان ارایه می شود سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور مجوز افزایش دوبرابری نرخ بلیط اتوبوس ها به مقصد خوزستان و ایلام را صادر کرده است و این مساله باعث شده است که نرخ اتوبوس و هواپیما از تهران به ایلام با هم برابری کنند.
 خوزنیوز:   شور و حال ایام اربعین در جای جای کشور را دگرگون کرده است و این دگرگونی در دو استان همجوار با کشور عراق بیشتر از هر جایی مشهود است. مردم  استان خوزستان نیز در میهمان نوازی و پذیرایی از زایران اربعین همراه با شیعیان عراق شده اند و از هیچ چیزی برای راحتی و تسهیل سفر زایران مذایقه نمی کنند و حتی خانه های خود را به رایگان در اختیار آنان قرار می دهند .

با وجود این که دولت عراق هم گام با شیعیان امیر المومنین شده است و از همه امکانات خود در راستای امنیت و تسهیل سفر زایران استفاده می کند شاهد هستیم که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اقدامی غیر متعارف مجوز افزایش دوبرابری نرخ بلیط اتوبوس ها را صادر کرده است و نه تنها سنگی را از پیش پای زایران بر نداشته است بلکه به هزینه ی سفر آنان نیز افزوده است.

نا متعارف بودن این اقدام را می توان با مقایسه نرخ بلیط توبوس و هواپیما  به راحتی دریافت. در حالی که در یکی از سایت های فروش بلیط هواپیما بلیط پرواز های تهران به ایلام در ایام اربعین با نرخ حدود 130 هزار تومان ارایه می شود سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور مجوز افزایش دوبرابری نرخ بلیط اتوبوس ها به مقصد خوزستان و ایلام را صادر کرده است و این مساله باعث شده است که نرخ اتوبوس و هواپیما از تهران به ایلام با هم برابری کنند.

رشد 136 برابری نرخ بلیط اتوبوس خوزستان و ایلام در ایام اربعین /نرخ بلیط اتوبوس و هواپیما یکی شد

مجدم مدیر سازمان پایانه های شهرداری اهواز نیز در این باره گفت: ما کاملا مخالف افزایش قیمت بلیط ها هستیم . به خصوص در ایام اربعین که برخی به سخت هزینه های این سفر معنوی را تهیه می کنند و به ناچار با اتوبوس سفر می کنند . به لحاظ منطقی و عقلانی نیز وقتی مسافر زیاد باشد باید قیمت کمتر شود.

وی ادامه داد: سازمان پایانه های شهرداری در افزایش قیمت ها مسوولیت و نقشی ندارد از با توجه به تجربه ی حاصل شده در این چند سال از دوستان مسوول درخواست کرده بودیم که در ایام اربعین مراعات زوار امام حسین را بکنند اما بر خلاف آن شاهد افزایش قیمت ها هستیم.

در خبر ها امده است:  با مجوز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نرخ بلیت اتوبوس منتهی به شهرهای استان ایلام و خوزستان برای ایام اربعین حسینی از ابتدای آذرماه امسال دو برابر می شود.
از ابتدای آذرماه امسال با مجوز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بلیت اتوبوس به مقاصد استان‌های ایلام و خورستان دو برابر می‌شود.

هر سال با آغاز ایام اربعین بلیت اتوبوس به مقصد شهرهایی مانند مهران در استان ایلام دو برابر می‌شود. این اقدام به دلیل تردد یک سر خالی اتوبوس‌ها انجام می‌شود و پس از اربعین حسینی قیمت‌ها به نرخ‌های قبلی بازمی‌گردد.

به‌عنوان نمونه بلیت رفت تهران-مهران در حال حاضر برای اتوبوس‌های وی‌آی‌پی 55000 تومان  است که این نرخ از روز اول آذرماه (یکشنبه هفته آینده) با رشد 136 درصدی به 130 هزار تومان افزایش می‌یابد.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همزمان با افزایش دو برابر قیمت بلیت اتوبوس در اربعین حسینی تاکید کرده که با هرگونه تخلف از نرخ‌های مصوب برخورد می شود و از هموطنان خواسته تا تخلفات احتمالی را به این سازمان اطلاع دهند.


غیرقانونی بودن افزایش 100 درصدی نرخ بلیط اتوبوس برای‌‌ جابه جایی زائران در اربعین‌

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس، با اشاره به افزایش بیش از 100 برابری ‌نرخ بلیط اتوبوس‌‌‌ برای‌‌ جابه جایی زائران در اربعین‌، گفت: این نوع افزایش نرخ ها با هر توجیهی غیر منطقی و غیر قانونی است.

علی جلیلیان ، با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر افزایش بیش از 100 برابری ‌نرخ بلیط اتوبوس‌‌‌ برای‌‌ اربعین‌، گفت: این نوع افزایش نرخ ها با هر توجیه ای غیر منطقی و غیر قانونی است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جبران هزینه ترددهای یکسرخالی‌ ناوگان حمل و نقل عمومی در روز اربعین دلیلی برای افزایش بیش از 100 برابری قیمت بلیط ها نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه گرانی و تورم در جامعه موج می زند، افزود: نباید گرانی ها به ایجاد بازار سیاه بلیط های نجومی منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه تأمین ناوگان و نظارت بر نرخ‌‌های بلیت باید در ایام منتهی به اربعین تشدید شود، گفت: زائران نباید نگران دلالی ها و سوء استفاده های احتمالی از سفر آنان به عتبات عالیات باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه اش در مسیر عبور زائران اربعین قرار دارد، ادامه داد: برنامه ریزی های دقیقی برای ارایه خدمات مناسب به زائران باید از قبل صورت می گرفت.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هر نوع افزایش غیرقانونی نرخ بلیط برای جابه جایی زائران اربعین قابل پیگیری است.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
روح اله خلیلی
|
-
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
0
0
این افزایش زیاد خیلی خیلی عجیبه. اصلا با منطق جور در نمی یاد.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
آقا یک کلام بگن مردم نرن برای مراسن اربعین بجای اینکه تسهیل کنن این سفر زیارتی رو بیشتر سنگ جلوی پای مردم میگذارن
حسين
|
-
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
"لطفا"" جهت خريد بليط چارتر راهنمايي كنيد.مرسي
ba-charter.ir"
:
:
:
آخرین اخبار