تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۰۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح حذف آب‌بهای محصولات استراتژیک کشاورزی
در بحث حمایت از تولیدات کشاورزی با جلوگیری از متضرر شدن زیرساخت‌های وزارت نیرو، طرح حذف آب‌بهای محصولات استراتژیک کشاورزی موفق خواهد بود
سیدراضی نوری نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی پیرامون مسئله حذف آب‌بهای محصولات استراتژیک کشاورزی و طرح آن در مجلس اظهارداشت: در بحث حمایت از تولیدات کشاورزی با هدف جلوگیری از زیان زیرساخت‌های وزارت نیرو، طرح حذف آب‌بهای محصولات استراتژیک کشاورزی موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی وجود دارد، هزینه‌های تولیدی است که متاسفانه با توجه به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، مشکل آب‌بها برای این قشر پیش آمد و باعث شکسته شدن کمر تولید در کشاورزی شد که اگر آن را با اصول کارشناسی پیگیری و ارائه می‌کردیم، نتایج موفق‌تری به دنبال داشت.

نماینده شوش گفت: باید از طریق یارانه‌ها منبعی را برای وزارت نیرو تعریف کنیم که برای بازسازی زیرساخت‌هایش مورد استفاده قرار دهد و در نتیجه اموری که برای تامین آب انجام خواهد شد، با مشکل مواجه نشود.

نوری ادامه داد: امروزه در بحث تولید کشاورزی برای ایجاد امنیت غذایی یک همراهی جدی میان دولت و زاویه‌های مختلف مقوله کشاورزی در محصولاتی مانند برنج، گندم، ذرت و از این قبیل نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در تولید محصولات کشاورزی وقتی کشاورز احساس کند که  یک سری محصولات بیش از محصولات دیگر سود در بر دارد، جدای از استراتژیک بودن یا نبودن آن، به کشت آن و مسئله درآمدزایی توجه می‌کند.

این نماینده مجلس در خصوص عوامل دیگر موثر در کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی، افزود: در کشاورزی علاوه بر آب‌بها مواردی از قبیل اجاره زمین، کود و سموم و هزینه نیروی کار نیز مطرح است، بنابراین اگر در این زمینه‌ها از کشاورز حمایت جدی صورت گیرد و او بداند محصولی که در حال کشت آن است تحت حمایت واقعی بیمه قرار می‌گیرد، اقدام به تولید آن می‌کند.

نوری در پایان تصریح کرد: کشاورزی با توجه به وجود بلایای طبیعی مجموعه‌ای ریسک‌پذیر است بنابراین با انجام اقداماتی مانند بیمه کردن کشاورز و نیز محصولات مورد کشت وی می‌توان به اهتمام وی در جهت تولیدات کشاورزی و به ثمر نشستن یکی از موارد اصلی اقتصاد مقاومتی در کشور دست یافت.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار