تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 19 درصدی برداشت زیتون در خوزستان
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: 810 تن زیتون امسال از باغهای استان برداشت شد که در مقایسه با سال گذشته حدود 19 درصد افزایش داشته است.

عبدالحلیم کوتی در گفتگو با مهر اظهار کرد: برداشت زیتون در دو هزار و 600 هکتار باغ زیتون خوزستان انجام گرفت و با جمع آوری 810 تن پایان یافت.
وی با اشاره به اینکه ارقام زیتون خوزستان شامل الیا، زرد دزفول، زرد باغملک، سرکیوپ باغملک و آمیگدا فولیا است، تصریح کرد: متوسط برداشت زیتون در کشور 1.8دهم تن در هکتار و در استان فارس یک تن در هکتار است.

کوتی عنوان کرد: شهرهای رامهرمز، ایذه، مسجد سلیمان، باغملک، لالی، اندیمشک و اندیکا از عمده شهرهای تولید کننده زیتون در استان به شمار می روند.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: سال گذشته بیش از 680 تن زیتون در استان تولید شد که 20 درصد آن برای روغن کشی در اختیار کارخانه ها و 80 درصد آن فرآوری و در اختیار مصرف کنندگان استانی قرار گرفت.

کوتی افزود: ساماندهی تولید نهال اصلاح شده و اقتصادی، ساخت مرکز فرآوری و صنایع جانبی زیتون، برنامه ریزی برای خرید توافقی محصول زیتون کاران و اجرای طرحهای تحقیقاتی از جمله برنامه امسال سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای تولید زیتون است.
:
:
:
آخرین اخبار