تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۹۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان مطرح کرد
انتقاد از نرخ سود 18 درصدی خرید ادوات کشاورزی
رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان از نرخ سود 18 درصدی خرید ادوات کشاورزی انتقاد کرد و گفت: سهم تسهیلات در بخش کشاورزی کم است.

مسعود اسدی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های توسعه و رونق بخش کشاورزی، بهبود وضعیت مکانیزاسیون است، اظهار کرد: سیاست‌های حمایتی دولت در این خصوص مطلوب نیست و کارمزد تسهیلات در این حوزه بالاست.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه بخش کشاورزی نقش زیادی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد، اما عملا دولت حمایت ویژه‌ای از این بخش نمی‌کند.

اسدی با انتقاد از سود 18 درصدی تسهیلات خرید ادوات کشاورزی افزود: در حالیکه کارمزد تسهیلات در سایر بخش‌ها کمتر از این است و برای نمونه سود تسهیلات برای خرید خودرو و لوازم خانگی که جزو بسته‌های حمایتی دولت است کمتر از این است، اما سود تسهیلات در بخش کشاورزی که امنیت غذایی را در پی دارد و ارزش افزوده اقتصادی فراوانی دارد، 18 درصد است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان با تاکید بر ضرورت حمایت و سرمایه گذاری بیشتر در راستای توسعه سطح زیرکشت مکانیزه کشاورزی گفت: بالا بودن سود تسهیلات بانکی برای کشاورزان از موانع پیش‌روی تولید در بخش کشاورزی است.

اسدی با اشاره به سهم 20 درصدی کشاورزی از اشتغال کشور تصریح کرد: در حالیکه در بندهای 6 و 7 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بر افزایش تولید محصولات کشاورزی و تأمین امنیت غذایی تأکید شده، اما می‌بینیم که میزان سرمایه‌گذاری برای ایجاد هر شغل در بخش کشاورزی از سایر بخش‌ها کمتر است و سهم تسهیلات به بخش کشاورزی کم است.



مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار