تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۹۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی مراکز فنی‌وحرفه‌ای در مناطق محروم استان
در شهرهای استان و مناطق حاشيه کلان شهرها مثل عين دو در حال راه اندازي مراکز فنی و حرفه ای هستيم
خوزنیوز: مديرکل آموزش  فني و حرفه اي خوزستان گفت: در شهرهای استان و مناطق حاشيه کلان شهرها مثل عين دو در حال راه اندازي مراکز فنی و حرفه ای هستيم.

به گزارش خوزنیوز؛ عبدالنبی سواعدی افزود: طرحی با عنوان طرح آموزش روستاییان هم در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مطالعه علمي در اين زمينه انجام‌شده است اين طرح مطالعاتي، طرح نيازسنجي آموزش فني و حرفه‌اي روستايي نام داشت. بر اساس اين طرح که در همه شهرستان‌ها انجام شد، نيازهاي اين مناطق و ظرفيت‌هاي مناسب براي سرمايه‌گذاري و توسعه آن‌ها را مشخص کرديم.

سواعدی اضهار داشت: در شوراي هماهنگي مديران حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعي روي سيستم‌هاي حمايتي مالي کار مي‌کنيم. ازجمله دستگاه‌هايي که مي‌توانند از اشتغال حمايت مالي کنند صندوق کارآفريني اميد هست. همچنين بانک رفاه، بانک توسعه تعاون که بانک‌هاي حوزه کاري ما به‌حساب مي‌آيند. جديداً بانک رسالت هم به اين مجموعه اضافه‌شده است که حامي کارآفرينان است.

وی گفت: براي مناطق مرزي پوشش‌هاي خوبي در حال انجام است. رفيع، بستان، هنديجان نمونه‌اي از اين‌ دست است در ملاشيه هم اين کار در حال انجام است و در شهرهاي شيبان، ويس و به‌طورکلي شهرستان باوي مرکز آموزشي‌ شروع به کارکرده است.

سواعدی در پايان اضافه کرد: معرفي بيشتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به جامعه باعث می شود تا محرومیت زدایی آموزشی در مناطق محروم به سرعت کاهش یابد  و این امر زمينه‌ساز کاهش آسيب‌ها برای  اشتغال پایدارخواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار