تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۹۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارائه کلیه خدمات درمانی رایگان در مرزها؛
بیماری واگیرداری از کربلای معلی گزارش نشده است
در ایام اربعین حسینی 2 درمانگاه تخصصی و غیرتخصصی 24 تخت خوابه و نیز 2 اورژانس صحرایی در مرزهای چزابه و شلمچه دایر هستند
خوزنیوز: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تا به امروزهیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری در بین زائرین کربلای معلی نشده است.

بیماری واگیرداری از کربلای معلی گزارش نشده است

دکتر حسین برزگر معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز، اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی 2 درمانگاه تخصصی و غیرتخصصی 24 تخت خوابه و نیز 2 اورژانس صحرایی در مرزهای چزابه و شلمچه دایر هستند که کلیه خدمات دارویی و پزشکی را به صورت رایگان به زوار اربعین حسینی ارائه می دهند.

وی ادامه داد: این بیمارستان ها غرفه بندی شده و بر خدمات بهداشتی توسط بازرسان نظارت می شود همچنین بیش از 40 پزشک و پرستار آماده خدمات رسانی درمانی در این درمانگاه ها مستقرهستند که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز و آبادان کار درمان این درمانگاه ها را انجام می دهند.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: خدمات دارویی و پزشکی، اورژانس و بهداشت در مرزها با همکاری نهادهای بسیج جامعه پزشکی، سپاه پاسداران، جمعیت هلال احمر، دانشگاه های علوم پزشکی  اهواز و دانشگاه آبادان همچنین مراکز بهداشت و بهداری جنوب خدمات رسیدگی درمانی به زائرین حسینی را انجام می دهند.

وی عنوان کرد: تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری در بین زائرین کربلای معلی اعلام نشده است، اما در این راستا با اندیشیدن تدابیری انواع داروهای تخصصی گردآوری شده که در مواقع خاص دچار مشکلاتی همچون کمبود دارو نباشیم.

برزگر در ادامه گفت: پیشتر نکات بهداشتی در خصوص مسمومیت های دارویی و غذایی را به زائرین داده بودیم و خوشبختانه تا به امروز در این درمانگاه های صحرایی جز خدمات مربوط به سردرد و سرماخوردگی مراجعه برای بیماری و مسمویت های خاص دیگر نداشته ایم.

وی افزود: طی نشستی با انجمن داروسازان و خیرین در خصوص خرید برخی داروها مبلغی بیش از 45 میلیون تومان کمک این خیرین برای تهیه دارو بوده است که این داروها در محل مرکز فوریت های پزشکی مرزها موجود هستند.
:
:
:
آخرین اخبار