تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۵۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشکلات بخش دامپروری خوزستان چیست؟
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بخشی از مشکلات صنعت دامپروری در استان را عنوان کرد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بخشی از مشکلات صنعت دامپروری در استان را عنوان کرد.

محمد مشکورزاده اظهار کرد: متقاضیان احداث واحدهای دامی که دارای پروانه تاسیس هستند، به دلیل عدم اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی با محدودیت مالی شدید رو به رو هستند.

وی افزود: همچنین به دلیل عدم تامین سرمایه در گردش، دامپروران نسبت به سال گذشته در بخش بهره‌برداری و تولید تحت فشار قرار گرفته‌اند.

مشکورزاده در خصوص مشکلات خرید گوشت قرمز تصریح کرد: تفاوت نرخ گوشت وارداتی نسبت به گوشت داخلی بیش از 2 هزار و 800 تومان است که این مساله موجب عدم رونق بازار گوشت داخلی شده است.

وی عنوان کرد: عدم جذب مرغ مازاد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام استان یکی دیگر از مشکلات ما در بخش دام است که انتظار داریم این شرکت شرایط را در خصوص جذب مرغ مازاد تسهیل کند.

مشکورزاده ادامه داد: در رابطه با فروش شیر نیز مشکلاتی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به تاخیر چند ماهه در پرداخت وجه شیر به دامداران و پایین بودن نرخ خرید توسط کارخانجات لبنی اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: انتظار داریم صندوق توسعه ملی امکانات بیشتری را در اختیار دامداران قرار دهد و عملکردی مشابه سال‌های گذشته داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار