تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۹۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آورد آب رودخانه‌های خوزستان افزایش یافت
آورد رودخانه‌های استان از ابتدای امسال تا 30 آبان‌ماه 2 میلیارد و 170 میلیون مترمکعب بوده است که این میزان نسبت به سال‌های نرمال 18 درصد افزایش را نشان می‌دهد
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: آورد رودخانه‌های استان از ابتدای امسال تا 30 آبان‌ماه 2 میلیارد و 170 میلیون مترمکعب بوده است که این میزان نسبت به سال‌های نرمال 18 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هوشنگ حسونی زاده اظهار کرد: کمترین آورد مربوط به حوضه مارون با 48 میلیون مترمکعب بوده است که این میزان آورد نشان دهنده کاهش 42 درصدی است که انتظار داریم برای رفع این مشکل همکاری‌های لازم صورت بگیرد و کشاورزان نوبت بندی آب را رعایت کنند.

وی افزود: آورد رودخانه کارون تا 30 آبان ماه، 860 میلیون مترمکعب بوده است که 12 درصد نسبت به سال‌های نرمال کاهش داشته است و آورد آب در رودخانه دز نیز به 780 میلیون مترمکعب رسیده که این میزان نسبت به طول دوره آماری تقریبا 2 برابر شده است.

حسونی زاده تصریح کرد: همچنین در حوضه کرخه با افزایش 20 درصدی آورد آب رو به رو بوده‌ایم که حجم آب موجود در این حوضه به 450 میلیون مترمکعب رسید.

وی بیان کرد: بارندگی کمک بسیاری به حوضه کرخه کرده است اما مشکلات آن هنوز حل نشده و امیدواریم با همکاری بخش کشاورزی، وضعیت مدیریت آب در کرخه بهبود یابد.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: میزان افزایش آورد رودخانه‌ها به استمرار بارندگی در آذرماه و زمستان بستگی دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
3
پس چرا جزیره ها بر روی کارون هنوز مشخصه، زیر آب نرفته؟؟؟ ما که تغییراتی ندیدیم
:
:
:
آخرین اخبار