تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۶۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر علمی سمینار عنوان کرد:
ارسال 508 مقاله به دبیرخانه دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه
دبیر علمی دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه از ارسال 508 مقاله علمی به دبیرخانه این سمینار در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد
دبیر علمی دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه از ارسال 508 مقاله علمی به دبیرخانه این سمینار در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.

ارسال 508 مقاله به دبیرخانه دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه
دکتر هوشنگ حسونی‌زاده روز دوشنبه 9 آذرماه در نخستین نشست بررسی آثار ارایه‌شده به این سمینار علمی که در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد، اظهارکرد: از مجموع 508 مقاله ارسال‌شده به دبیرخانه سمینار 10 مقاله از دانشگاه‌های خارجی است.

وی گفت: سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه از 25 سال قبل تاکنون در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود و امسال نیز با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان، استانداری و شرکت دزآب در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

دبیر علمی دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه افزود: هدف اصلی این سمینار ترویج علم، بیان مشکلات حوزه آب استان و ارایه راهکار برای حل این مشکلات و یکی از دستاوردهای این سمینار ایجاد رشته مهندسی رودخانه از سال 86 در دانشگاه شهید چمران اهواز بوده است.

حسونی‌زاده در خصوص محورهای برگزاری این سمینار، عنوان کرد: در هر دوره بر اساس نیازها و مسائل و مشکلات حوضه‌های آبی استان و کشور، محوری‌های سمینار تعیین می‌شود که امسال با توجه به تداوم مشکلات خشک‌سالی و کیفیت آب، مدیریت کمی و کیفی رودخانه‌ها جزء محورهای اصلی اعلام شده است.

دهمین سمینار بین‌المللی مهندسی رودخانه در محورهای "مدل‌سازی در مهندسی رودخانه"، "سازه‌های هیدرولیکی در رودخانه‌ها"، "اثرات انتقال آب بین‌حوضه‌ای"، "خشکسالی و تغییر اقلیم بر تغییرات کمی و کیفی رودخانه‌ها"، "هیدرولیک جریان و رسوب در رودخانه"، "اثرات آلاینده‌ها، سازه‌ها و فعالیت‌های مهندسی بر زیست‌بوم رودخانه‌ها"، "کاربرد  RSو GIS و مهندسی ارزش در مهندسی رودخانه"، "روش‌های نوین اندازه‌گیری و مانیتورینگ جریان و رسوب در رودخانه‌ها"، "اثرات اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، سیاسی و فرهنگی فعالیت‌های مهندسی رودخانه" و "مدیریت بحران در رودخانه‌ها و بهینه‌سازی و آنالیز ریسک در مهندسی رودخانه" از 29 دی‌ماه تا یکم بهمن‌ماه امسال در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار