تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان:
وزارت راه ۱۴ میلیارد تومان برای جاده سازی در مسیر چذابه هزینه کرد
وزارت راه و شهرسازی برای جاده سازی در مسیر چذابه و به منظور شرکت بهتر زائران در مراسم اربعین، ۱۴ میلیارد تومان هزینه کرده است
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: وزارت راه و شهرسازی برای جاده سازی در مسیر چذابه و به منظور شرکت بهتر زائران در مراسم اربعین، ۱۴ میلیارد تومان هزینه کرده است.

مسعود مصدقی در جریان بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: هشت کمیته در ستاد اربعین عضویت دارند که کمیته حمل و نقل، زیرساخت و سوخت یکی از اعضای آن است. این کمیته با هدف گذاری‌های مختلف برای اربعین اموری مانند هماهنگی بخش‌های مختلف زیرساختی در مسیرهای منتهی به مرز‌ها را بر عهده گرفت.

وی افزود: کمیته فوق خدمات زیرساختی از جمله آب، برق، مخابرات (انتقال دیتا و تصاویر)، بحث زیرساخت‌های حمل و نقلی و ارائه خدمات رفاهی در طول مسیر، بهسازی و مرمت منتهی به دو مرز شلمچه و چذابه را فراهم می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان تصریح کرد: سال گذشته محور سوسنگرد وضعیت چندان خوبی نداشته و به سختی قابل تردد بود ولی امسال به لحاظ شانه سازی، روکش، مرمت آسفالت، لکه گیری و تعریض بخشی از محور که چهار خطه شد بستر مناسبی برای تردد اتوبوس‌ها و زائران به صورت پیاده فراهم شده است.

مصدقی با اشاره به تغییرات در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه بیان کرد: در پایانه مرزی چذابه مشکل خاصی نداشتیم و دو سال قبل نیز سالن تجاری آن عملا به بهره برداری رسید ولی در پایانه مرزی شلمچه مشکل موجود سالن هزار نفری است که به خاطر تقاضای عبور زیاد از این مسیر جوابگو نبود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی ساخت یک سالن بزرگ در پایانه مرزی شلمچه را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه در اردیبهشت امسال انقلابی در این پایانه شکل گرفت که کلنگ ساخت یک سالن هفت هزار متر مربعی به زمین زده شد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که امسال توانستیم زائران را از زیر سالن عبور و مسیری برای عبور زائران باز کنیم تا با خیال راحت و امن از پایانه عبور کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان عنوان کرد: در طول مسیر پایانه‌های مرزی موقعیت‌هایی ایجاد شد که همه دستگاه‌های اجرایی به همراه هیئت‌ها به زائران خدمت رسانی کنند. همچنین در طول مسیر ۱۲ کیلومتری میدان مقاومت تا شلمچه حدود ۱۲ موقعیت ایجاد شد که مسئولیت آن به فرمانداری و شهرداری سپرده و زیرساخت‌های لازم اعم از واحدهای پذیرایی، استقرار آمبولانس، خدمات درمانی، درمانی و کلیه خدماتی که یک زائر در طول مسیر نیاز دارد، فراهم شد.

مصدقی یادآور شد: در مسیر پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه حدود ۲۳۰ موکب برپا شد که بخشی با کمک‌های مردمی و بخش عمده آن با حمایت دستگاه‌های اجرایی بود.

وی با اشاره به بسیج امکانات بسیاری از دستگاه‌ها برای خدمت به زائران اضافه کرد: ۴۸ گیت در چذابه و ۴۸ گیت در شلمچه احداث کردیم تا عبور و مرور زائران تسهیل و توقف زائران کاهش یابد. اعتقاد داریم مرز محل توقف نیست و در طرف مقابل هم با همتی که دولت عراق داشت ۴۰ گیت در مرز عراق با چذابه و ۴۰ گیت در مرز عراق با شلمچه ایجاد شد تا زائران عبور و مرور راحتی داشته باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان در ارتباط با هزینه اقدامات مختلف نامبرده گفت: هزینه زیاد مطرح نیست و فقط خدمت مهم است. به عنوان نمونه وزارت راه و شهرسازی برای جاده سازی در مسیر چذابه ۱۴ میلیارد تومان هزینه کرده است.

مصدقی تأکید کرد: خوشبختانه همه دستگاه‌ها پای کار بودند و به زائران خدمت رسانی کردند و کلیه تمهیدات لازم نیز برای بازگشت زائران اندیشیده شده است. زائران در چرخه‌ای ۲۰ روزه به زیارت می‌روند اما در پروسه‌ای پنج روزه قصد بازگشت دارند که همین موجب ازدحام بسیار زیاد در مزر‌ها می‌شود.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: چذابه
:
:
:
آخرین اخبار