تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۱۰۹۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون پژوهش آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد:
مدارس روستایی و حاشیه در اولویت هوشمندسازی
در صورت تأمین اعتبارات لازم در توسعه هوشمندسازی در مدارس استان اولویت با مناطق محروم، حاشیه و روستایی خواهد بود
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس روستایی و حاشیه در اولویت هوشمندسازی هستند.

دکتر حرج چلداوی با بیان این‌که اعتبارات هوشمندسازی مدارس به مناطق محروم و روستایی اختصاص یافته است، اظهارکرد: اکنون مدارس مناطق روستایی و محروم به لپ‌تاپ، پروژکتور و پرده نمایش مجهز شده‌اند؛ البته هنوز نتوانستیم تمام مدارس روستایی و حاشیه‌ای را به این امکانات مجهز کنیم و مدارس بسیاری هنوز در فرایند هوشمندسازی دارای  کمبود و نیاز هستند.

وی افزود: در مناطق شهری فرایند هوشمندسازی 10 سال پیش آغاز شده بود و تا حدودی امکانات به مدارس شهری اختصاص داده و مناطق روستایی و محروم نادیده گرفته می‌شد به همین جهت اولویت هوشمندسازی به مناطق روستایی اختصاص داده شد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه توسعه هوشمندسازی مدارس استان، گفت: برنامه‌ای در آموزش و پرورش تدوین شده است تا مطابق آن فرایند هوشمندسازی مدارس به صورت واقعی در استان اجرا شود. اکنون این برنامه تکمیل و بخشنامه‌های آن نیز تنظیم شده و تنها نیاز به اعتبارات برای اجرای آن است.

چلداوی تصریح کرد: در فرایند هوشمندسازی مدیریت مدرسه، تولید محتوای آموزش و تدریس معلم، امتحانات، بایگانی و حتی حضور و غیاب باید الکترونیک و همراه با نرم‌افزار و سخت‌افزار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم در توسعه هوشمندسازی در مدارس استان اولویت با مناطق محروم، حاشیه و روستایی خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار