تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نگهداری معتادان صورت گرفت؛
واگذاری مراکز TC به بهزیستی آبادان
سرپرست اداره بهزیستی آبادان از واگذاری مراکز TC برای نگهداری معتادان از سوی شهرداری آبادان خبر داد.

علی فرحانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: درخواستی را برای واگذاری مراکز نگهداری معتادان به سازمان بهزیستی استان خوزستان ارائه دادیم که در جلسه‌ای که به این منظور در سازمان تشکیل دادیم مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان در جلسه حضور نداشتند و این خواسته بی پاسخ ماند.
وی افزود: به همین دلیل جلسه‌ای را با مسئولان کمیته امداد و شهرداری آبادان ترتیب دادیم که در آن جلسه هر یک از مسئولان قول همکاری در یکی از زمینه‌ها را به اداره بهزیستی دادند.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان خاطرنشان کرد: در پایان جلسه مقرر شد که شهرداری واگذاری مراکز TC ، نیروی انتظامی تخصیص نیرو، دادگستری کارهای مربوط به صدور حکم و مرکز بهداشت نیز امور مربوط به معاینه‌های پزشکی را به عهده بگیرند.
فرحانی با اشاره به لزوم نگهداری معتادان در مراکزی که آنها را زیر نظر قرار می‌دهد، تصریح کرد: علاوه بر مراکز TC برای نگهداری معتادان، به تصویب دولت اردوگاه‌های کار اجباری نیز در مراکز استان‌ها تهیه شده که مکان خوبی برای گذراندن دوره‌های ترک اعتیاد به‌شمار می‌روند.
وی در خصوص هزینه‌های بالای نگهداری معتادان در خانه‌های بهبودی اظهار داشت: از آنجا که این خانه‌ها خصوصی هستند هزینه نگهداری در آنها بسیار بالاست و از این‌رو ارگان یا نهاد خاصی باید این هزینه‌ها را تقبل کند که در این زمینه نیز ما منتظر همکاری شهرداری هستیم.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان آمار معتادان زیر پوشش این اداره را 2 هزار و 731 نفر اعلام کرد و گفت: درحال حاضر دو خانه بهبودی در آبادان با پوشش دادن بیش از 290 فرد معتاد به مواد مخدر آنها را بدون دارو درمان می‌کنند.
فرحانی اضافه کرد: همچنین دو مرکز MMT برای درمان مصرف مواد مخدر درحدود یک‌هزار و 221 نفر معتاد را زیر پوشش دارند که کار درمان را از طریق دارو انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اختصاص یارانه به برخی از مراکز ترک اعتیاد به منظور انجام مشاوره‌های رایگان برای معتادان گفت: درحال حاضر در آبادان مراکز مشاوره‌ای نیز هستند که به افراد معتاد مشاوره‌های رایگان ارائه می‌دهند.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان در پایان به طرح‌های دیگر این اداره اشاره کرد و گفت: بهزیستی آبادان برای ساماندهی متکدیان در سطح شهر نیز برنامه‌هایی دارد که از جمله آنها انتقال این افراد به مرکز استان و با هماهنگی سازمان بهزیستی استان خوزستان است.
:
:
:
آخرین اخبار