تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۰۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان:
تأکید بر لزوم مشارکت اولیا در آموزش‌وپرورش عشایر
یکی آسیب‌های جدی در آموزش و پرورش عشایر فاصله بین اولیا و معلمان و نبود ارتباط مستمر است
رییس آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با تأکید بر لزوم مشارکت اولیا در آموزش‌وپرورش عشایر، گفت: یکی  آسیب‌های جدی در آموزش و پرورش عشایر  فاصله بین اولیا و معلمان و نبود ارتباط  مستمر  است.

حمید قنبری در گردهمایی مربیان و معاونان پرورشی، مربیان ورزشی، مشاوران، و مسئولان آموزش و پرورش عشایر خوزستان که امروز، یک‌شنبه 15 آذرماه در سالن جلسات آموزش و پرورش استثنایی استان در اهواز برگزار شد، با اشاره به تصویب اساسنامه آموزش و پرورش عشایر در شورای عالی آموزش و پرورش، اظهارکرد: امیدوارم با تصویب این اساسنامه در آینده شاهد تحول در نظام تعلیم و تربیت عشایر باشیم.

وی افزود: در هر کشور بزرگترین سرمایه نیروی انسانی است و بدون شک با توجه به این سرمایه توسعه محقق می‌شود؛ اگر نیروی انسانی که توسط معلمان تربیت می‌شود، خوب به جامعه تحویل داده شود می‌توان شاهد ترقی و پیشرفت جامعه و فرهنگ بود.

رییس آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با بیان این‌که در دنیای امروز تحولات به سرعت و به وسعت در حال انجام است، گفت: تحولات در حال انجام در مسیر درست نیست و این دغدغه ماست. باید بدانیم در این جهان آشفته و پر از آسیب‌های اجتماعی چه کار می‌توان کرد.

قنبری تصریح کرد: با وحدت و همدلی مربیان و معلمان می‌توان این آسیب‌ها را برطرف و از این شرایط عبور کرد. اکنون جامعه ما از کمبود اعتبارات نمی‌نالد بلکه معضلات نیاز به یک اراده برای برطرف‌شدن است.

وی خاطرنشان کرد: مطمئن هستم معلمان عشایر افراد فداکار و دلسوزی هستند؛ ما اکنون موظف هستیم که از اهداف فرهنگی و اجتماعی کشور دفاع کنیم. باید تلاش کنیم که فرزندان خود را برای آینده بهتر تربیت کنیم.
 
رییس آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با بیان این‌که در هر نقطه‌ای که کار انجام می‌شود باید آن را قلب کشور دانست، عنوان کرد: اکنون در استان هماهنگی بسیار خوبی برای بهبود وضعیت آموزش‌وپرورش عشایر ایجاد شده است؛ باید در خصوص رفع مشکلات آموزشی و تربیت صحیح دانش‌آموزان تلاش کرد. همه ما رسالت عظیمی در خصوص تربیت فرزندان عشایر داریم.

قنبری با تأکید بر لزوم مشارکت در آموزش‌وپرورش عشایر بیان کرد: یکی از مسائل مهم و آسیب‌های جدی فاصله بین اولیاء و معلمان در آموزش و پرورش عشایر است اکنون این ارتباط  مستمر نیست؛ باید با هم‌افزایی، اهالی مناطق عشایری، اولیا، دهیاران و همه افراد را درگیر  آموزش‌وپرورش کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزش‌وپرورش عشایر در سال جاری، گفت: امسال توانستیم مجتمع‌های آموزشی را که از قبل غیرفعال شده بودند، احیا کنیم؛ همچین تشویق و ترغیب خیرین در بحث مشارکت و کمک به آموزش‌وپرورش از برنامه‌های دیگر است. امسال برای نخستین‌بار چهار هزار دست لباس به دانش‌آموزان عشایری اهدا شده است. احداث دو مرکز شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان عشایری در اهواز نیز از مصوبات شورای آموزش‌وپرورش استان بود.

رییس آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان ادامه‌داد: امسال 30 کانکس به مناطق عشایری ارسال و جایگزین مدارس چادری شد؛ همچنین طرح‌های ارائه‌شده به بنیاد ملی نخبگان مورد موافقت قرار گرفت و طرح شهاب توسط بنیاد ملی نخبگان در مناطق عشایری استان اجرا و یک پژوهش‌سرا در مناطق عشایری توسط بنیاد ملی نخبگان احداث خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار