تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۱۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بهزیستی خوزستان در مراسم روز جهانی معلولان خبر داد:
پرداخت هزینه‌های کاشت حلزون به کودکان زیر 6 سال
بهزیستی کلیه هزینه های کاشت حلزون شنوایی کودکان زیر شش سال دارای معلولیت شنوایی را پرداخت میکند
خوزنیوز: مدیر کل بهزیستی خوزستان در مراسم روز جهانی معلولین که با همکاری بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد بیان داشت: بهزیستی کلیه هزینه های کاشت حلزون شنوایی کودکان زیر شش سال دارای معلولیت شنوایی را پرداخت میکند.

به گزارش خوزنیوز؛ غلامرضا صدیق راد گفت: قبل از سال ۹۲ برای ۸۰ نفر از کودکان کاشت حلزون انجام شد اما بعد از سال ۹۲ عمل کاشت حلزون به ۱۵۰ مورد رسید.

وی افزود: برای کاشت حلزون، خانواده‌های متقاضی قبلاً می‌بایست به فارس و همدان بروند اما اکنون به‌راحتی در استان خوزستان انجام داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان تصریح کرد: بیشترین تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی، معلولان جسمی ،حرکتی با ۳۱ هزار معلول هستند و ۲۲ هزار و ۴۳۸ نفر معلول ذهنی هم در بهزیستی تشکیل پرونده داده‌اند.

صدیقی راد اضافه کرد: ۱۳۰ مرکز توان‌بخشی داریم که ۲۲ مرکز آن شبانه‌روزی است و بابت نگهداری هر معلول ماهانه ۷۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنیم ضمن اینکه محدودیتی برای پذیرش معلول جدید نداریم.

وی عنوان کرد: تعداد زیادی از معلولان در مراکز نگهداری از معلولان نگهداری می‌شوند و ۱۸ مرکز ارائه خدمات توان‌بخشی در استان و هشت مرکز نگهداری روزانه داریم که کودکان در آن آموزش می‌بینند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان ادامه داد: ۹ هزار و ۴۷۱ نفر ناشنوا و هشت هزار و ۷۲۹ نابینا هم در بهزیستی تشکیل پرونده دادند. چهار هزار و ۷۱۸ بیمار روانی داریم و درمجموع خدماتی که بهزیستی و آموزش‌وپرورش استثنائی می‌دهند مکمل هم هستند.

 علی ممبینی مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی استان در این مراسم گفت:تمام تلاش ما و بهزیستی برای باسواد نمودن کلیه معلولین تحت پوشش است.

وی افزود: ما هیچ موقع کار مان را از بهزیستی جدا ندانسته و یک هدف را دنبال می کنیم و در این راه تعامل سازنده و موثری  داشته ایم.

در پایان این مراسم نیز از معلولین فعال تحت پوشش بهزیستی تقدیر شد.
:
:
:
آخرین اخبار