تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۰۵۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی‌زاده:
دانش‌آموزان باید ذهنی پرسشگر و پژوهشگر داشته باشند
هیچ تحول، تغییر و تکاملی در جامعه به‌وجود نمی‌آید مگر آن‌که مردم، جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان آن جامعه ذهنی پژوهشگر و پرسشگر داشته باشند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هیچ تحول، تغییر و تکاملی در جامعه به‌وجود نمی‌آید مگر آن‌که مردم، جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان آن جامعه ذهنی پژوهشگر و پرسشگر داشته باشند.

محمد تقی‌زاده در مراسم نمادین استانی نواختن زنگ هفته پژوهش که امروز (یک‌شنبه، 22 آذرماه) در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه(س) ناحیه 2 اهواز برگزار شد، اظهارکرد: یک جامعه و تمدن زمانی در مسیر انحطاط و سقوط قرار می‌گیرد که مردم آن ویژگی‌های پرسش و پژوهش را نداشته باشند.

وی با اشاره به سابقه دیرینه پژوهش در کشور، افزود: امروزه نفت، گاز و اورانیوم ثروت‌های پایدار و ماندگار نیستند بلکه ثروت پایدار انسان دانا است؛ انسانی که ذهن پژوهشگر و پرسشگر دارد. ما در تمدن دیرینه خود اندوخته‌های بسیاری داریم اما باید با درک، معرفت و شناخت به ابعاد مختلف این اندوخته‌ها توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که دانش‌آموزان باید ذهنی پرسشگر داشته باشند، گفت: باید این اندوخته‌ها را شناسایی و معرفی و به دانش‌آموزان منتقل کنیم تا با استفاده از دانش در دنیا تأثیرگذار شویم؛ با این رویکرد می‌توانیم در دنیای علم و تکنولوژی اثربخش باشیم.

تقی‌زاده با اشاره به اقدامات پژوهشی در آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: امسال توانستیم معلمان پژوهشگر را گردهم آورده و از آن‌ها تقدیر کنیم؛ با کوچک‌ترین اقدامات می‌توان بزرگترین امیدواری را در جامعه ایجاد کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار