تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۵۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی تولید 75 هزار تن محصول گندم در حمیدیه
سطح زیر کشت گندم در سال جاری 25 هزار هکتار بوده است که پیش بینی می‌شود حدود 75 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود و این رقم نسبت به سال گذشته 10 هزار تن افزایش را نشان می‌دهد
مدیر اداره جهاد کشاورزی حمیدیه گفت: سطح زیر کشت گندم در سال جاری 25 هزار هکتار بوده است که پیش بینی می‌شود حدود 75 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود و این رقم نسبت به سال گذشته 10 هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

سید هدایت اله موسوی اظهار کرد: همچنین سطح زیر کشت جو 2000 هکتار است و پیش بینی برداشت ما حدود 4000 تن محصول جو است.

وی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده جهت ارتقای کشاورزی در حمیدیه، از افزایش سطح زیر کشت کلزا و روند افزایشی تولید گندم خبر داد و افزود: طبق روال هر ساله کشت پاییزه از 15 مهرماه آغاز می‌شود اما شرایط اقلیمی خوب حمیدیه در سال جاری موجب شد کشت 15 روز زودتر و از یکم مهرماه آغاز شود که حدوداً در 14 آذرماه به پایان رسید.

موسوی با بیان این که سطح زیر کشت کلزا در سال جاری 100 هکتار افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت کلزا در سال جاری 400 هکتار است که انتظار می‌رود حدود 8000 تن محصول از آن برداشت شود.

وی تصریح کرد: کشت در شهرستان حمیدیه به صورت آبی انجام می‌شود و بارش‌های اخیر تاکنون مطلوب بوده و با ادامه این بارش‌ها میزان برداشت نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

موسوی خاطرنشان کرد: خشکسالی سال 93 باعث ایجاد مشکلات زیادی برای کشاورزان شد و علیرغم این مشکلات در سال 93 با افزایش 15 درصدی تولید نسبت به سال 92 رو به رو شدیم و همچنین 4 میلیارد تومان خسارت کشاورزان در سال 93 توسط صندوق بیمه پرداخت شد.

مدیر جهادکشاورزی حمیدیه اظهار کرد: در 3 سال اخیر سازمان جهاد کشاورزی با پرداخت تسهیلات به کشاورزان و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی و احداث کانالت و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان موجب ارتقای سطح کشاورزی در حمیدیه شده است.

وی افزود: با تبدیل شدن حمیدیه از بخش به شهرستان تعداد کارشناسان کشاورزی از 5 به 35 نفر افزایش یافت و همین امر موجب افزایش اطلاعات فنی و دانش کشاورزان شد.

موسوی ادامه داد: با اقدامات انجام شده جهت حرکت به سوی کشاورزی مکانیزه و پیشرفته و خروج از کشاورزی سنتی، اکنون کشاورزی در حمیدیه حدود 90 درصد از حالت سنتی به حالت مکانیزه تبدیل شده است به طوری که به جرات می‌توان گفت شهرستان حمیدیه اولین شهر خوزستان در کشت مکانیزه و پیشرفته است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: حمیدیه
:
:
:
آخرین اخبار