تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۵۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته چهاردهم لیگ برتر؛
فولاد 1 - نفت 2؛ شکست فولاد در سکوت غدیر + حواشی
دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و نفت تهران با نتیجه دو بر یک به سود تیم نفت خاتمه پیدا کرد
هفته چهاردهم لیگ برتر - استادیوم غدیر اهواز
گل ها: مهدی دغاغله (17) - آلویس نانگ (52) وحید امیری (78)
داور: حسین زرگر / کمک داوران: حمید سبحانی و امیررضا آشور ماهانی
اخراج: کورش بختیاری (مربی فولاد) / اخطار: ساسان انصاری و امیرحسین فشنگچی (فولاد) - سعید لطفی، وحید امیری و محمد دانشگر (نفت)
تماشاگر: بدون تماشاگر

فولاد خوزستان: علیرضا سلیمی، مهرداد جماعتی، محمدرضا خانزاده، لئونارد مساریچ، بهمن کامل، مهدی بدرلو (85- بهمن جهان تیغ)، ماتیاس چاگو، امیرحسین فشنگچی (81- هادی حبیبی نژاد)، ساسان انصاری، حسین ابراهیمی و مهدی دغاغله (80- حسین مالکی).
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

نفت تهران: علیرضا بیرانوند (46- وحید شیخ ویسی)، سعید لطفی (35- مجتبی حقدوست)، وحید حمدی نژاد، سیامک کوروشی، محمد دانشگر، مهدی شیری، ایمان مبعلی، آرش رضاوند، وحید امیری، علی قربانی (78- امیرارسلان مطهری) و آلویس نانگ.
سرمربی: علیرضا منصوریان

فولاد 1 - نفت 2؛ شکست فولاد در سکوت غدیر + حواشی

خلاصه بازی

دیدار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و نفت تهران با نتیجه دو بر یک به سود تیم نفت خاتمه پیدا کرد.

فولاد خوزستان بازی را تهاجمی آغاز کرد و در چند دقیقه ابتدایی به سه کرنر متوالی رسید اما بهره ای از این ضربات نصیب این تیم نشد. پس از فروکش کردن حملات ابتدایی تیم فولاد و متعادل شدن جریان بازی، این مهدی دغاغله بود که با یک ضربه غافلگیر کننده از پشت محوطه جریمه، دروازه نفت را باز کرد تا شادی را به اردوی میزبان بیاورد.

بازیکنان نفت پس از دریافت این گل از لاک دفاعی خارج شدند و برای جبران گل خورده پیش کشیدند. بازیکنان نفت با ارسال های بلند ایمان مبعلی و حرکات پا به توپ وحید امیری از کناره های زمین، سعی در تغذیه کردن علی قربانی و آلویس نانگ در پیشانی خط حمله داشتند اما در نیمه اول راه به جایی نبردند. ضمن اینکه تیم نفت به دلیل آسیب دیدگی سعید لطفی مجبور به یک تعویض ناخواسته شد.

تیم فولاد هم با استفاده از بازیگردانی مهدی بدرلو و ماتیاس چاگو، ضمن کنترل جریان بازی، چشم به حرکات ساسان انصاری و مهدی دغاغله در فضاهای خالی خط دفاعی نفت و ضربات حسین ابراهیمی از پشت محوطه جریمه داشت ولی به جز گل دغاغله، هیچ کدام از فرصت های گلزنی فولاد در 45 دقیقه نخست کارساز نشد تا این نیمه با تک گل مهدی دغاغله به سود فولاد تمام شود.

با آغاز نیمه دوم، تیم نفت که علیرضا بیرانوند دروازه بان خود را هم به دلیل آسیب دیدگی از دست داده بود، برای جبران گل خورده به خط دفاعی فولاد فشار آورد و هفت دقیقه پس از آغاز این نیمه بود که روی یک حرکت ترکیبی توسط آلویس نانگ به گل مساوی رسید تا همه چیز برابر شود.

بازیکنان دو تیم که نیاز به کسب سه امتیاز این مسابقه داشتند، ادامه این دیدار برای رسیدن به گل پیروزی تلاش زیادی کردند. ابتدا ضربه زمینی حسین ابراهیمی در دقیقه 68 به تیر عمودی دروازه نفت برخورد کرد و به زمین بازگشت و 10 دقیقه پس از این صحنه بود که تیم نفت به گل دوم رسید.

تیم نفت بعد از رسیدن به گل دوم دست به دفاع زد و دراگان اسکوچیچ که نتیجه را از دست رفته می دید، دست به سه تعویض متوالی طی پنج دقیقه زد اما این تعویض های دیرهنگام و بازی بدون برنامه تیم فولاد راه به جایی نبرد و فولاد خوزستان خوش شانس بود که مجتبی حقدوست بازیکن جوان خوزستانی تیم نفت در واپسین لحظات وقت تلف شده، یک فرصت تک به تک عالی را هدر داد تا این مسابقه در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود نفت تمام شود.

شرح گل ها
1-0 (فولاد): مهدی دغاغله از پشت محوطه جریمه دروازه نفت تهران را هدف گرفت که توپ پس از برخورد به بدن محمد دانشگر مدافع تیم مهمان تغییر مسیر داد و به درون دروازه نفت چرخید تا شادی به اردوی فولاد بیاید.

1-1 (نفت): آلویس نانگ با استفاده از توپی که علی قربانی برای وی آماده کرده بود، از درون محوطه شش قدم با یک چرخش سریع دروازه فولاد را باز کرد.

1-2 (نفت): بازیکنان نفت در یک ضدحمله سریع به سمت دروازه فولاد حرکت کردند و وحید امیری با استفاده از پاس آلویس نانگ با ضربه پای چپ دروازه فولاد خوزستان را برای بار دوم گشود.

در حاشیه
*پیش از آغاز بازی از سوی باشگاه فولاد بنری جلوی بازیکنان قرار داده شد و حلول ماه ربیع الاول گرامی داشته شد.

*سیامک کوروشی، آلویس نانگ و مهدی شیری به سمت اسکوچیچ و مهدی دغاغله، امیرحسین فشنگچی، ساسان انصاری، محمدرضا خانزاده و مهرداد جماعتی به سمت منصوریان رفتند و از این دو مربی رخصت گرفتند.

* منصوریان و اسکوچیچ پیش از آغاز بازی با یکدیگر برخورد گرمی داشتند و عکس یادگاری گرفتند.

*ورزشگاه غدیر به دلیل محرومیت تماشاگران در سکوت به سر برد.

*پس از گلزنی دغاغله فولادی ها و مهدی دغاغله شادی گل تیم را با اسکوچیچ تقسیم کردند.

* نفت تهران تا خاتمه نیمه نخست دست به دو تعویض اجباری زد.

* آلویس نانگ بازیکن فصل گذشته فولاد خوزستان پس از گلزنی برابر این تیم به سمت علیرضا منصوریان رفت و مربی تیمش را در آغوش گرفت.

* کورش بختیاری زاده مربی تیم فولاد خوزستان در نیمه دوم به دلیل اعتراض به قضاوت داور از نیمکت فولاد اخراج شد و به جایگاه رفت.

* علیرضا منصوریان بعد از گل دوم تیمش به فولاد 3 بار فریاد یا ابوالفضل (ع) را سر داد تا بابت برد تیمش خوشحالی خود را این گونه نشان دهد.

* تیم فولاد خوزستان برای دومین بار طی فصل جاری در استادیوم خالی از تماشاگر غدیر به میدان رفت و شکست خورد. فولاد در هفته ششم بدون حضور تماشاگرانش با نتیجه سه بر صفر مغلوب ذوب آهن شده بود.

مرجع / خوزستان اسپرت
:
:
:
آخرین اخبار