تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کسب رتبه ششم دانشگاه علوم و فنون خرمشهر در تولید علم
معاون آموزشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان رتبه برتر این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور، گفت: این دانشگاه، رتبه ششم کشور را در سرانه تولید علم از آن خود کرده است
معاون آموزشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان رتبه برتر این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور، گفت: این دانشگاه، رتبه ششم کشور را در سرانه تولید علم از آن خود کرده است.

وحید یاوری روز یکشنبه در نشست خبری ستاد هماهنگی هفته ملی پژوهش و فناوری شهرهای آبادان و خرمشهر، با بیان نقش خبرنگاران در تحقق اهداف پژوهش، گفت: حمایت و همکاری اصحاب رسانه تحقق اهداف علمی را هموارتر کرده است و امیدواریم با اطلاع رسانی صحیح، فرهنگ پژوهش در جامعه نهادینه شود.

وی، جایگاه علمی کشور در جهان و منطقه را یادآور شد و گفت: بر اساس آخرین آمار ارزیابی از تولید علم در سطح بین الملل جایگاه علمی کشور در سال 2014 رتبه 16 و در سطح منطقه رتبه اول قرار گرفته است.

وی یاوری در ادامه افزود: این به این معنی است که شمار مقالات علمی انتشار یافته در ژورنال های بین المللی و معتبر دنیا نسبت به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است.

معاون آموزشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، تولید علم را مستلزم فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانست و گفت: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با تجهیزآزمایشگاه ها و عضویت در شبکه آزمایشگاه های فناوری راهبردی ایران (شاعا) توانست در زمینه علوم و فنون دریایی در بین دانشگاههای کشور پیشرو باشد.

یاوری افزود: همچنین این دانشگاه در شبکه آزمایشگاهی( شافرا) زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عضویت دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در ادامه سخنانش همچنین از بهره برداری آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشگاه با 13 آزمایشگاه تخصصی در زمینه علوم و فنون دریایی و یک آزمایشگاه مرکزی با زیربنای چهار هزار مترمربع با امکانات پیشرفته، بزودی به بهره برداری می رسد.

وی انعقاد تفاهمنامه تحقیقاتی بین دانشگاه و صنعت را یادآور شد و گفت: برای فعالیت های علمی و پژوهشی با سازمان ها، صنایع و دستگاه های مرتبط با علوم و فنون دریایی، تفاهمنامه ای با هدف توسعه تحقیقات برون دانشگاهی امضا شده است.

یاوری همچنین، فعالیت مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی را یادآور شد و گفت: مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان خوزستان بوده و زمینه برای جذب ایده های برتر را فراهم کرده است.

وی در ادامه گفت: این مرکز برای جذب ایده های برتر جامعه محدودیتی از نظر مدرک دانشگاهی در ورود به فعالیت های پژوهشی و فناوری ندارد.

یاوری همچنین با بیان برنامه های هفته پژوهش امسال در این دانشگاه، گفت:بر اساس ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگران برتر تعیین شده در منطقه 14 پژوهشگر برتر از دانشگاههای و مراکز آموزشی منطقه تقدیر می شوند که از این تعداد چهار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی از سه دانشگاه منطقه، یک فن آور، شش آموزگار و سه دانش آموز از شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان پژوهشگران برتر منطقه انتخاب شدند.

وی افزود:علاوه بر این از 14 پژوهشگر سازمان ها که به دانشگاه معرفی شدند، هشت پژوهشگر برتر انتخاب شده و تجلیل می شوند.

یاوری گفت:همچنین در بین مراکز رشد و فناوری منطقه یک شرکت دانش بنیان به عنوان واحد فناوری برتر منطقه انتخاب شده و در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش معرفی می شود.

وی برگزاری نشست های تخصصی دانشگاه و صنعت را از دیگر برنامه های هفته پژوهش این دانشگاه خواند و گفت: بر اساس تخصص های سازمان ها و دستگاه های دولتی مرتبط با دانشگاه، نشست های تخصصی با هدف ارتقاء ارتباط بین صنعت و دانشگاه برگزار می شود.

رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر نیز در این نشست، تحقق اهداف توسعه اقتصادی را مستلزم افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه خواند.

مسعود صدری نسب با بیان شعار هفته پژوهش با عنوان' پژوهش و فناوری عزم ملی و رویکرد جهانی'افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت پژوهش در کشور، لازم است همکاری عملی صنعت و دانشگاه بیشتر شود.

وی با بیان دستاوردهای پژوهشی دانشگاه نیز، گفت: طی سال های اخیر گام های بزرگی در این زمینه برداشته شد و توانستیم در سطح جهانی رتبه 15 و در سطح منطقه رتبه نخست را کسب کنیم.

هفته آخر آذرماه در کشور به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.

برنامه های امسال هفته پژوهش با شعار 'پژوهش، فناوری، عزم ملی و رویکرد جهانی' همزمان با سراسر کشور در استان خزوستان برگزار می شود.

این نشست در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار